Niet elke stripreeks moet veel afleveringen bevatten. Soms zijn enkele strips al genoeg om een verhaal volledig te vertellen. Zoals ook het geval was in de duologie Lady Whitechapel.
Deze strips werden gemaakt door Julien Motterler en Nicolas Antona. Antona ben ik nog niet tegengekomen in mijn gelezen strips maar Motteler kwam ik al tegen in de stripreeks Detectives.
Maar samen werkten ze dus aan Lady Whitechapel.
Met deze strips bevond ik mij in het Victoriaanse Londen waar een moordenaar de meisjes van de Seaven Heavens club aanvalt. De high society komt naar dit etablissement om hun wildste fantasieën te laten uitkomen. Inspecteur Franck Aberdeen start het onderzoek samen met de jonge inspecteur Thomas Bound.
Zowel in boeken als strips lees ik graag verhalen die zich in het verleden afspelen. Het Victoriaanse Londen had ik nog niet gehad dacht ik.
Veel delen van deze strips zijn wat donker van belichting wat dan natuurlijk goed meewerkt met de dreiging die uitgaat van de moordenaar. Het is geen platte strip hoor. De personages vond ik wel goed want ze moeten keuzes gaan maken en sommige vechten echt wel tegen hun eigen demonen wat dan weer een extra laagje legt in het verhaal.
Een verhaal dat met twee strips volledig verteld is en wat volgens mij wel voldoende is ook.
Het leest zeer vlot omdat er altijd wel iets gebeurt.
De tekeningen zijn niet altijd even gedetailleerd maar wat er moet duidelijk zijn is dat ook.
Ik vond het zeer leuk om deze duologie te lezen. Ik hou Antona en Motterler wel in de gaten om nog meer van hun werk te zien. Samen of apart.

Link naar de inhoudsopgave van 2026