Gea Kuipers Nee, Krekel heb ik niet gelezen. Wel Lampje. Dat gaf ik vier sterren, maar het is voor mij iets teveel fantasy. En Boyne klinkt heftig, maar zo heb ik het boek toch niet ervaren. Ik vind het knap dat de schrijver zo’n heftig onderwerp (gevolgen van oorlog) behapbaar weet aan te kaarten.
Van Het bureau, je weet wel, dat boek links daar 😆, ga ik dit jaar de hele serie lezen. Vorig jaar, oh wacht, dat kan ik nu niet meer zeggen, ooit las ik Het verhaal van mijn leven, van Giovanni Casanova (wie kent m niet). Goed voor een dikke 3000 bladzijdes. 2024 was dat. Geweldig vond ik dat en met een paar bladzijdes per dag prima in een jaar te doen. Dus Het bureau (toch nog wel iets meer bladzijdes) moet ook te doen zijn en het is dit jaar het 100e geboortejaar van Voskuil, dus ik dacht met iemand om aan te moedigen, dan kom ik er wel. Maar dat is inmiddels (alleen voor boek 1 hoor) uitgelopen tot een enthousiast groepje liefhebbers. Er is een heus hoorspel ook van (inclusief tramgeluiden en krantengeritsel), dus de één doet dit, de ander dat, we liggen krom of verbazen ons. Ik moet er nu al niet aan denken dat denk de helft gaat afvallen omdat ze alleen het eerste boek meelezen. Maar voorlopig geniet ik van wat er nu is. Ik zal een aantekening maken; zelfs Gea heeft het boek nu links van haar neergelegd. 😁 Je hoort het wel; ik ben er vol van. En het jaar is nog maar net begonnen.