Yeah… De Thibaults… Die heb ik met plezier gelezen. Ik heb nu nog Luitenant-kolonel de Maumort van Roger Martin du Gard staan. Mooie covers ook.
Ik was van plan om me hier eens wat vaker te melden. Ik kom er altijd aan het eind van de week achter dat het er is en denk dan de week erna mee te doen, maar het zit gewoon nog niet in mn systeem. Nou was ik aan het begin van dit jaar even druk met de leesclub van Het wonder van het noorden en met het opstarten van mn allereerste eigenste cluppie, maar nu dat afgesloten en opgestart is, komen mijn goede voornemens terug. Nog niet op maandag… maar ik vind op dinsdag present al een hele prestatie 😎
Als eerste lees ik in Het bureau deel 1 Meneer Beerta. Daar ben ik na deze week nog wel twee weken in bezig. Ooit eerder gelezen. Het is weer genieten. Voor mij eigenlijk een erg modern verhaal, speelt zich notabene nog na de Tweede Wereldoorlog af, maar ik geniet van een mariakaakje en een belletje van de typemachine. Het leven op kantoor en privé is allemaal zo herkenbaar.
Dan lees ik nog in West van Carys Davies. Pennsylvania, begin negentiende eeuw. Te paard op zoek naar gigantische dieren omdat hij heeft vernomen dat er gigantische botten zijn gevonden. Ik lees deze voor Ezzulia, dus deze maand uit.
En dan een hoofdstuk per dag uit Anna van Mariëtte Middelbeek uit de serie Vrouwen van Vechtlust. Speelt zich af in 1819 op landgoed Vechtlust. Volgens mij heet het Vegtlust maar wellicht is dat aangepast. Leest ontspannen (hmm.. had ook neer kunnen zetten Deze leest ook al ontspannen.)
Nou was ik tegelijk met Anna begonnen in Onder moeders vleugels van Louisa M Alcott om te kijken welke ik in zou gaan lezen, een stukje lezen om te kunnen kiezen, maar ik heb er nog niet eentje van weggelegd. Meestal lees ik er drie tegelijk, nu met deze klassieker erbij dus per ongeluk vier.