Daar ben ik weer. Ik heb vannacht wat lopen rommelen en hier en daar wat uit de kast getrokken en kwam tot twee boeken om op te geven. Maarrr, vanmorgen heeft Raymond me nog aan het denken gezet over een boek dat ik aan het lezen ben, wat het totaal weer eens de (voor mij) uitzonderlijke drie zou gaan opleveren. Na jouw goedkeuring uiteraard. Het zou gaan om de volgende boeken…
Meneer Beerta, geschreven door J.J. Voskuil: een boek waarin relaties tussen mensen centraal staan. Opvallend in dit boek is de relatie tussen de hoofdpersoon en zijn vrouw. Zij breekt wel eens wat potjes, maar hun relatie is daar tegen bestand. Soms knalt er een deur of loopt ze met stampende voeten de deur uit, maar hun relatie is onverwoestbaar. Zij gaan door dik en dun. Ik lees al vanaf dag één van dit jaar in dit boek. Half februari wil ik het uit hebben. Het speelt zich af tussen 1957 en 1965 dus voor mij vreselijk modern, maar ik geniet.
Anna, geschreven door Mariëtte Middelbeek: Dit boek gaat over Anna en speelt zich af in 1819 op landgoed Vechtlust. “Nu ze achttien jaar is, is ze klaar om te trouwen en er heeft zich zelfs al een gegadigde gemeld.”. Het optutten is begonnen en de balboekjes komen tevoorschijn ♥️
De woorden in haar hand, geschreven door Guinevere Glasfurd. Het gaat over Helena en de Fransman René Descartes. “Ze kregen een verhouding die uitgroeit tot ware liefde”. Ik kom bij Descartes niet verder dan ‘Ik denk, dus ik ben’, dus dit boek zou ik graag naar voren schuiven om te lezen. Het speelt zich af in het Amsterdam van 1630.
Ben benieuwd 🤞🏼