Ja we zijn terug met de tweede blog over Wat zal Just Books lezen. De eerste stapel boeken is nog lang niet uitgelezen maar de bib stapel zit er door en hebben jullie enkel nog wat recensies te goed. Die komen er volgende week wel aan. Maar er is dus wel een nieuwe stapel boeken uit de bib meegekomen naar huis. En hierbij de foto ervan.

Ik bespreek ze even wat nader en plaats wat linkjes naar meer info voor hen die nieuwsgierig zijn.
Metro 2033 deel 4 Dans met de dood.
Dit is het vierde deel in de stripreeks rond het boek of reeks Metro 2033 van de Russische auteur Dmitry Glukhovsky . Voor hen die het niet kennen. De wereld is verwoest door een atoomoorlog waardoor het oppervlakte een radioactieve woestenij geworden is. De overgebleven mensen verblijven in de metro die zich in de verloop van de jaren omgevormd hebben tot kleine staten. Nu en dan worden ze aangevallen door gemuteerde wezens terwijl ze elkaar ook bestoken. Zoals gewoonlijk dus niets geleerd uit het verleden. In dit vierde deel zitten we dus al wat verder met Artjom die de bescherming van de metro moet verlaten om de volgende etappe in zijn reis te voltooien. Deze recensie krijgen jullie als eerste van deze stapel.
Mousganistan
Dit is een fotoboek van de Belgische- Marokaanse fotograaf Mous Lamrabat. Een fotograaf die ik leerde kennen enkele jaren geleden op de fotobiënnale in Oostende. Wat speciale fotografie maar zeer interessant. Traditionele klederdracht met het teken van Mc Donalds bijvoorbeeld. Ik ben er nu in bezig.
Greep van Jean-Marc Zakine
Twee strips in deze reeks om het volledige verhaal te maken. Deze reeks trok mijn interesse door het sci-fi gehalte. Het verhaal gaat over Sam die ontvoerd wordt door een geheime wetenschappelijke organisatie. Hij wordt besmet met een experimenteel virus waar hij immuun voor blijkt en wat hem dan midden in een buitenaards conflict doet belanden. Ook terug een volledig nieuwe stripartiest voor mij.
Deep water prison van Bec en Rafaelle
Drie strips, toekomst gericht naar 2027, waar zware criminelen opgesloten worden in een gevangenis die zich 900meter onder het zeeoppervlak bevindt. Van Bec heb ik al de reeks van de Verloren wereld gelezen, zijn medewerking aan Androiden, Death mountain en Bob Morane. Meestal wel goeie verhalen. Van Stefano Rafaelle heb ik nog niets gelezen.
Oorlogen van Arran door Istin, Cossu en Nanjan.
Istin is één van mijn meest gelezen stripartiesten met reeksen als Androiden , Alice Matheson , West Fantasy , De kathedraal van de afgrond en Tempelier . Van Cossu las ik dan weer West legends , Androids , De drakenrijders . Nanjan heb ik niets gevonden. Oorlogen van Arran is een eerste deel waarin de compagnie der ballingen opgericht wordt om af te reken met de zwarte weduwe. Dit is een alliantie die de bevolking drogeert met de drug Kicha.
Megalodon door Christope Bec.
Bec vind je de info reeds terug bij Deep water prison. Megalodon, wat met zijn 102pg's toch als graphic novel mag gezien worden. Het speelt zich niet zoals de film af in de huidige tijd maar in het verleden in de natuurlijke habitat van dit majestueuze dier. Benieuwd naar het verhaal.
Vasten ook terug een strip van Bec. Eigenlijk geen idee waarover het gaat want de korte inhoud verteld niet veel. Omdat het van Bec is gewoon meegenomen.
Dit was de blog over de tweede stapel van de bib. Nu nog wat recensies maken over de gelezen boeken. Tot de volgende blog over mijn bib boeken of leesstapels. Iedereen nog veel leesplezier.
Link naar inhoudsopgave 2026