Afwijzing, van Tony Tulathimutte is eindelijk uit! Ik wilde hier niet eerder dan dat een update schrijven… Het was een zware bevalling, tsjonge, moet het nog laten bezinken voor ik kan zeggen wat ik ervan vond. Was het gewoon heel slecht, of heb ik de clou gemist? Dat is nu de vraag.
Maandag in de trein ben ik begonnen in
, een non-fictie waarin schrijver Philip Dröge - op de fiets, en niet zo'n beste - op zoek gaat naar restanten van de Nederlandse taal en geschiedenis in het gebied rondom New York. Nederlands, of een verbastering daarvan, werd in die regio nog tot een behoorlijk eind in de 19e eeuw gesproken. Het is een goed te volgen boek, dat een wereld van weetjes opent.
Daarnaast mocht ik - na eindelijk Afwijzing uit te hebben gelezen - van mezelf nu beginnen in
een Amerikaanse familiegeschiedenis, die begint in de 18e eeuw, met een sprookjesachtige omschrijving van een gevluchte slaaf die wordt opgenomen in een Creek-gemeenschap. Intrigerende start. Heb nog zo'n 790 pagina's voor me, dus zal nog wel een tijdje rapporteren over deze.