Aangezien er op vrijdagochtend nog geen topic was voor deze categorie, maak ik deze snel aan. Sorry voor de korte tekst, want ik ben geheel onvoorbereid. Het is niet 'mijn' categorie. Ik spring alleen in het gat.
Brieven worden niet meer zo vaak geschreven tegenwoordig. In plaats daarvan mailen, appen, bellen we. In boeken komen we ze wel nog tegen. Mijn eigen tip voor deze categorie is Love, Rosie van Cecelia Ahern, één van mijn favoriete auteurs. Rosie en Alex zijn beste vrienden. Alex verhuist naar Boston met zijn familie waardoor er een oceaan tussen ze ligt. Rosie wil gaan studeren in Boston, maar dat loopt anders als ze ongewenst zwanger raakt. We volgen de twee door middel van de brieven die ze elkaar schrijven.
Een andere tip is Geachte Mr. Knightley van Katherine Reay. Veel verwijzingen naar Jane Austen in deze ietwat zoete, sentimentele roman. Het gaat over een meisje dat een anoniem een studiebeurs krijgt van een anonieme weldoener die zich Mr. Knightley noemt.
Een klassieker met brieven is Frankenstein van Mary Shelley. Wie was de man die het monster creëerde? Een poolreiziger vertelt het verhaal van de wetenschapper en zijn creatie in deze raamvertelling middels brieven aan zijn zus.
Dit zijn mijn tips. Waarschijnlijk hebben jullie nog meer en betere tips. Laat ze hieronder achter. Ik ben benieuwd.