In Januari dacht ik enthousiast mijn Dan Brown Collectie Langzaam 1 voor 1 af te gaan...maar het startte met een prioriteitskwestie EN de kreet Noëtische Wetenschap zat me dwars. Zo erg dat ik besloot te staken...Uiteindelijk in Februari Vervolgd omdat die nou eenmaal nog wel even af moest en ik deed mee aan de Dan Brown Challenge dus was het wel even noodzaak.
Enthousiaste Hebbanisten zochten voor mij op wat Noëtisch inhield en toen dat eenmaal helder werd liep het lezen ook wat makkelijker , bovendien was de prioriteitskwestie weer wat afgezwakt.
Noëtische Wetenschap - De wetenschap om met gedachten/geestelijke vermogens voorwerpen te bewegen /te verplaatsen. Denk maar aan de talent die met zijn gedachten lepels ombuigt.
Dan Brown - Het Verloren Symbool
Langdon krijgt bericht dat als hij een goede vriend terug wilde zien ,dat hij dan naar Washington DC moest komen en een pakje mee brengen....Dit pakje was hem toevertrouwd om te beschermen tegen alle prijs. Toch gaat Langdon erheen , Het leven van zijn vriend loopt immers gevaar. Hij Ontmoet Katherine Solomon ( De zus van Peter Solomon, Het slachtoffer ) die Noëtische Wetenschap onderzoekt en samen proberen ze het op te lossen. Ze hebben het een en ander op te lossen , waarbij ze eigenlijk voor een raadsel staan en worden bovendien gedwarsboomd door Inoue Sato, CIA Directeur
Wat is hier nou mijn oordeel over ? Uiteraard is dat voor iedereen anders , maar omdat de betreffende kreet me een hele poos te lastig was, liep het wat stroef. Toch blijft De Langdon serie lekker spannend en is daarom wel een boek voor 4 sterren, maar ik heb lang getwijfeld om deze exemplaar op 3 sterren te zetten en halfjes kun je niet plaatsen