Ik kijk helemaal niet. Vroeger was dat een gezins ding, maar met mijn huidige gezin is dat van de baan en in mijn eentje vind ik er toch niet zoveel aan dus ik lees ☺️
Vandaag las ik Onmogelijke wezens uit van Katherine Rundell. Ik kocht 'm ook voor Jolande als geschenk voor jolabokaflod en we hebben 'm samen gelezen, maar ik wacht nog even tot Jolande 'm helemaal uit heeft. Waar we het in ieder geval over eens zijn is de wereld en de wezens die Rundell beschreven heeft, de fijne humor en de schrijfstijl. Ik vind Rundell heel intelligent, ze kan perfect op het niveau van de doelgroep schrijven, niet te kinderlijk, niet teveel uitleg. Echt wel genieten.
Ik lees verder in Een stralende toekomst van Rebecca Makkai. Ik las van deze auteur eerder Ik heb een paar vragen voor je en die vond ik goed. Dat zat meer in het verhaal dan de stijl en ook in dit boek vind ik het verhaal belangrijker, maar de stijl vind ik nu ook prettiger. Ik weet niet precies waar 'm dat in zit eigenlijk. Het is een verhaal in twee tijdlijnen en gaat in de oudste over de aidsepidemie en in de tweede over de achterblijvers maar vooral gaat het over liefde in vele vormen. Het is bij vlagen heel rauw zonder gruwelijk te zijn, nergens zoet, maar wel heel empathisch. Mooi in balans dus, voor zover ik dat halverwege kan beoordelen.