Eind vorig jaar schreef de Hebban crew een artikel genaamd Vier Jólabókaflóð samen met Hebban en Boekenbon!
Samen met een leesmaatje kon je je opgeven voor de Nederlandse kerstboekenvloed. Samen bedenken welk boek je elkaar wilt geven en waarom. Hiermee kon je dan een boekenbon winnen.
Nou had ik zo een twee drie geen leesmaatje, maar ik denk dat ik toch wel flink wat reclame gemaakt heb voor Hebban, want op 8 december schreef ik onder het artikel: “Komt vanmorgen mijn vriendin toevallig op de koffie en ik heb het over Jólabókaflóð. Ze blijkt onlangs de Hebban-app geïnstalleerd te hebben (de digibeet) en natuurlijk wil ze samen met mij starten met een boekenvloed. Nou ja, twee boeken is een boekenvloedje. Allebei een boek bedacht en het formulier ingevuld. Want ja, wie wil er nou geen boekenbon winnen? We willen volgend jaar allebei graag een boekenovervloed.”
Een tijdje later kregen we kei-fijn nieuws, we hadden allebei een boekenbon gewonnen. Wij blij, want we mochten weer naar de boekhandel!
Maar dat was nog niet alles. Hiermee maakten we ook kans op het Hebban Reading Challenge 2026 Kickoffpakket! Dat pakket konden we winnen met een gezellige foto. Nou gezellig dat zijn we wel, altijd leven in de brouwerij als we in de buurt zijn (en niet zitten te lezen). Drie foto’s opgestuurd, want ik kon weer eens niet kiezen. En wat denk je, dit mailde de Hebban crew: “Wat een gezellige foto's van jullie Jólabókaflóð! Wij werden er heel vrolijk van en kunnen jullie hopelijk ook blij maken met het volgende nieuws: jullie hebben het Hebban Reading Challenge 2026 Kickoffpakket gewonnen!”

Een geweldige kick-off is het geworden, maar liefst zes boeken kregen we vandaag thuis bezorgd. Mijn vriendin zei: “Iets geven, geeft mij altijd een goed gevoel, maar iets krijgen daar word ik ook heel blij van.” En zo is het maar net.
Dit was onze vloed aan boeken:
Hoe de Zweden het dromen uitvonden – Jonas Jonasson
Geschenk van de zee – Julia Kelly
Als scheuren in de aarde – Clare Leslie Hall
Slaap zacht – B.A. Paris
Het beste bod – Marisa Kashino
De val – David Baldacci

Dank je wel Hebban en Boekenbon. Wij kunnen voorlopig lekker lezen, in ieder geval tot de volgende boekenvloed: de Boekenweek.