Christophe Bec heeft al enorm veel strips gemaakt met een hele resem aan helpers. Verschillende passeerden al de revue bij mij maar deze keer viel de keuze op Deepwater Prison. Drie strips om een volledig verhaal te vertellen.
Het verhaal deed me wat denken aan de film Underwater met Kristen Stewart. Die speelt zich ook af zoveel honderden meters onder water en er zijn wezens in het water die je niet wil tegenkomen.
In Deepwater Prison bevinden we ons in een onderwater gevangenis op zo’n 900meter diepte. Net boven de gevangenis is een boorplatform ingestort waarschijnlijk door nalatigheid van Prometheus oil die veel hooggeplaatste mensen op top posities plaatst om zo te kunnen doen wat ze willen. Alle onderzoek gebeurt vanuit de gevangenis waar beide partijen elkaar tegenwerken om de waarheid naar boven te halen. Tezelfdertijd willen enkele gevangenen van deze gelegenheid gebruik maken om te ontsnappen uit die verdorven gevangenis.
Een zeer mooi verhaal dat de grote macht toont van de oliebedrijven op onze wereld. De dorst naar winst wint het van veiligheid of menselijkheid.
Een zeer leuk verhaal om te lezen. De mengeling van de gebeurtenissen in de gevangenis en die zoektocht naar de waarheid werken subliem samen.
Gewoon lezen zou ik zeggen.

Inhoudsopgave 2026