Ik lees heel gestaag Het priveleven van Mao, een biografie geschreven door zijn lijfarts. Heel interessant, maar geen doorleesboek. Maar natuurlijk lees ik daarnaast in nog een aantal andere boeken.
Zo werd Generatie angststoornis mij aangeraden, een non-fictie over de effecten van de smartphone en sociale media op de jeugd. De auteur komt met een goed verhaal maar ook erg zwart wit en ik vind het lastig om daar doorheen te kijken, ook omdat ik al heel bewust ben van de negatieve effecten. Ik ben misschien niet helemaal de doelgroep 🙈.
Voor de GV100 ben ik begonnen aan De grijze jager. Ik heb die al heel lang liggen, maar ik kwam er steeds niet aan toe. Geen spijt van, want daardoor kan ik er nu van genieten. Ik ben pas net begonnen, maar het is wel een lekker begin!
Tot slot het laatste deel uit de perfecte serie van Helen Fields, Perfecte wraak. Ik wilde die serie echt dit jaar uitlezen en dat gaat dus wel lukken. Eigenlijk zijn alle boeken uit de serie goed bevallen, dus fijn!
Hmm.. Ik ga eens nadenken over mijn volgende boek. Dat wordt literatuur denk ik zo. Voor volgende maand staat Meisje ontmoet jongen van Ali Smith op het programma. Dat zou weleens de eerstvolgende kunnen worden 🤔