Deze week zag ik eindelijk de achterflap van ‘In de stilte de echo’. De kleur van de voorkant loopt door naar de achterkant. Daar ben ik blij mee. Ook is het ontwerp van de poster af en staat het boek op Hebban. Helaas zonder coverafbeelding, hopelijk komt dat op de nieuwe website goed. Duim je mee?

Meer dan inhoud alleen
Deze week lunchte ik met een collega van de Algemene Rekenkamer. We hebben hetzelfde geboortejaar en spraken over werken in relatie tot fase in je carrière, ofwel leeftijd. Daarbij kwamen we als vanzelf ook bij presentatie en onze zakelijke garderobe. We constateerde dat we opgeschoven zijn van strakke jasjes naar zacht vestjes en van scherp gesneden pantalons en rokken naar soepele broeken en jurken. Comfortabel is het sleutelwoord. Onvermijdelijk kwam ‘wat doe je eigenlijk de 15e aan’ op tafel. Voor het eerst sinds jaren bekroop mij het gevoel dat ik niks heb om aan te trekken. En nu deze week het voorjaarsweer te vroeg ons land binnenkwam, bekropen mij hele ouderwetse lentekriebels. Ik ga iets doen wat ik in geen jaren heb gedaan: zaterdag ga ik naar Rotterdam om iets nieuws te kopen.
Ondertussen komt 15 maart steeds dichterbij en daarmee ook de vrees dat er misschien niemand komt naar de lancering. ‘Hoe erg zou dat zijn?’ vroeg iemand me. ‘De literair agent is er sowieso, net als de mensen van de boekwinkel en de eigenaren van het café. Je kan altijd met hun het glas heffen en dansen op de bar.’ Ik moest lachen en daarmee werd het schrikbeeld behapbaar: het zal wel goed komen.
Na de Boekenweek
Natuurlijk hoop ik dat ook na 15 maart ‘In stilte de echo’ het pad naar de lezers blijft vinden. Ik ben dan ook blij dat we afgelopen weekend een datum vonden voor de tweede boekpresentatie in Noorbeek. Die is op zondagmiddag 3 mei. Voor wie nog een derde datum wil: zaterdagochtend 28 maart lees ik een stukje voor uit ‘In de stilte de echo’ op het Open Podium in de bibliotheek Huizen. Voor- en achteraf is er een informele meet & greet.
Een laatste nieuwtje: afgelopen woensdag middag werd het eerste interview over mijn nieuwe roman opgenomen, het zal onder meer te horen zijn in het regionale radioprogramma De Late Avond. De opname zal ik ook delen via mijn sociale media. Als het lukt met uploaden plaats ik het ook hier.