Hallo allemaal, Ik heb zojuist een mail ontvangen dat ik mee mag doen met deze leesclub. Daar ben ik uiteraard blij mee. Ik ben Gerrie van den Berg , 56 jaar en getrouwd. 2 zonen beiden wonen samen met hun vriendinnen. Verder hebben wij 2 katten. Ik werk voor een consultancy bureau op het gebied van data management. Ik reis dus veel voor mijn werk waardoor luisteren in de auto of lezen in de trein tot de mogelijkheid behoort.
Vorig jaar heb ik wat minder kunnen lezen doordat beide zonen gingen verhuisden naar een eengezinswoning. Dat resulteerde in een leesdip van enkele maanden. Maar door een flinke eindsprint heb ik toch de 185 glezen boeken gered. Ik hoor jullie denken : een leesdip? Ja de leesdip begon in maart met minder boeken dan 20 in een maand en in november was het weer terug. In juli was het dieptepunt met 2 gelezen boeken. Nu is juni en juli toch altijd wel een slechte maand door het festival seizoen. Een paar maanden later had ik 100 ongelezen boeken. De voorraad loopt altijd snel op, doordat ik ook lid ben van bookchoice. Door weer luisterboeken te gaan luisteren tijdens het klussen, ben ik weer in mijn leesritme gekomen. Ik heb de voorraad grotendeels kunnen wegwerken (nog maar 26 boeken ongelezen).
Ik lees bijna elk genre, maar thrillers heeft wat mij betreft de voorkeur. Hoewel ik nu ook een poging doe om meer literatuur te lezen.
Over Jeroen Windmeijer. Ik heb al zijn boeken gelezen. Ik heb ze bijna allemaal in bezit (ebooks). . Ik kan behoorlijk genieten van zijn boeken. Wat vind ik soms minder aan zijn boeken als ik moet benoemen. Leiden reeks had iets te veel straatnamen van Leiden. Ondanks de extra kaart van Leiden vond ik het soms te veel. Ik ben helaas niet zo bekend in Leiden. Soms vind ik te veel over het katholieke geloof gaan. Maar na de Leidenreeks heeft hij toch wel andere boeken geschreven. De trilogie samen met Tjarko Evenboer vond ik reuze interessant.
Ik zat in 2017 ook in de leesclub van het Paulus Labryrint (dus in bezit als paperback). Toen deed Jeroen zelf mee in de leesclub en gaf hij extra uitleg.
Het allerleukste vind ik altijd als boeken mij aanleiding geven om dingen te gaan googelen. Zoals bij de Genesissleutel en de stenen goden mij behoorlijk heb gegoogeld.
Ik kijk altijd naar deze leesclub en uiteraard naar het boek.