Dankjewel voor deze geweldige blog. Beide auteurs staan in mijn top 5 van favoriete schrijvers.
De serie over Henning Juul van Thomas Enger vond ik heel erg goed. De situatie rondom Henning Juul was soms beklemmend, ik werd helemaal meegezogen in zijn zoektocht naar wie verantwoordelijk was voor de dood van zijn zoontje. Voor iedereen die deze serie nog niet heeft gelezen; dit is een absolute aanrader!
De serie met William Wisting (Jorn Lier Horst) heeft mij al jaren te pakken. Net als bij @Greet Braem was er bij mij ook teleurstelling toen er na Toen Felicia verdween en Toen de zee zweeg geen nieuwe delen verschenen, maar jaren later was daar de vreugde met de vertaling van nieuwe delen over William Wisting. Een aantal delen uit deze serie is niet vertaald en dat vind ik jammer en een gemiste kans.
Toen ik een aantal jaren geleden las dat twee van mijn favoriete auteurs hun krachten zouden bundelen was ik heel benieuwd naar het resultaat van deze samenwerking. Ik werd niet teleurgesteld. De serie Blix & Ramm is ook prima. Ik vind er wel duidelijk de wat 'rauwere' manier van schrijven van Thomas Enger in terug.
Ik vind écht alle boeken van Jorn Lier Horst en Thomas Enger aanraders en voor mij zijn het boeken die niet in mijn boekenkast mogen ontbreken.