Tja, er was eens…. een gezellige website met topics, acties, challenges, etc…
Toen kwam die app. Ik heb hem geïnstalleerd, gebruikt, weer weggegooid, opnieuw geprobeerd, opnieuw weggegooid, een keer of drie, laat maar zitten. Onoverzichtelijk en onhandig (en nee, ik ben geen onervaren gebruiker, en al was ik dat wel, ook voor onervaren gebruikers moet een app handig werken.)
Ik was heel enthousiast dat er toen een forum kwam. Ik ben geen digibeet; ik heb eerder (best intensief) aan verschillende fora meegedaan en vond dat altijd heel leuk. Zelfs vriendschappen aan overgehouden. Maar nee, dit forum is het niet. Onoverzichtelijk, weinig nieuwe topics en dan vooral voor reeds bestaande clubs waar ik niet aan meedoe. De manier waarop de boekenclubs georganiseerd zijn vind ik echt drie keer niks vergeleken met de website. Er zijn weinig leuke acties en gezamenlijke dingen meer. Technische dingetjes waardoor bijvoorbeeld een geschreven tekst verdwijnt voordat je op verzenden hebt kunnen drukken, of dat je bepaalde knoppen niet goed ‘raken’ kunt. Kortom: onoverzichtelijk, onhandig en niet leuk. Ook na al die maanden nog. En Debbie is weg, daar ben ik ook nog niet overheen 😂.
Toen ging de website over op de nieuwe website. Ook geen verbetering.
Boekenplanken en recensies op de website, challenges in de app, topics en boekenclubs op het forum? Wat een gedoe. Dus in plaats van één gezellige, handige website met allerlei leuke features, moet ik nu sprokkelen op dríe kanalen waar ik niet blij van word. En dus kwam ik hier bijna nooit meer. En als ik nog eens kom kijken, heb ik niks gemist. Ik doe nog mee aan de reading challenge 2026, en hou mijn boekenplanken nog bij op de site. Nog wel. Ik heb nog geen beter alternatief en ook geen zin om 1500 boeken over te zetten naar Good Reads…
Ik vind het echt jammer jongens. En dan kun je zeggen: hou vol! Maar waarom zou ik dat doen?