Vraag 3.
Een thriller moet het hebben van de spanning. Dat kan fysieke dreiging zijn, of onderhuidse spanning.
Hoe zou jij de spanning in dit boek omschrijven?
De spanning die je normaal bij een thriller mag verwachten, heb ik in dit boek niet ontdekt.
Vanaf hoofdstuk 30 komt er wat spanning in het verhaal, maar de manier waarop het verhaal dan verder gaat, is erg ongeloofwaardig. Dat laatste hielp wel bij het snel uitlezen van het boek. Ik was het eigenlijk een beetje zat.
Was er voldoende spanning
Zoals ik al aangaf mag een thriller wel meer spanning bevatten. Wat ik wel heb ervaren bij het lezen, was dat de schrijfster mij steeds nieuwsgierig maakte naar wat er zou gebeuren. Dat is ook een soort van spanning, maar dat zit dan bij de lezer, in dit geval bij mij. Dat ervaren andere lezers misschien anders. Als het gaat over de gebeurtenissen -of die spannend zijn- dan moet ik helaas nee zeggen. Vanaf hoofdstuk 30 vinden er 2 moorden plaats en dit wordt beschreven alsof het iets alledaags is. Slecht politiewerk ook 🤔
Vond je de wijze van schrijven prettig/moeilijk/prima of nog anders?
De wijze van schrijven van Marisa Kashino doet mij denken aan de boeken van Sophie Kinsella ( alias Madeleine Wickham). Het boek van Maria Kashino is geschreven in een toegankelijke stijl en het leest makkelijk weg. Het boek is best humoristisch, vooral de eerste hoofdstukken en toch zit er ook wat meer diepgang in, bijv. wanneer het gaat over hoe Margo is opgegroeid en wat haar heeft aangezet om te doen wat ze doet.
Welke scène typeert jouw mening het beste?
Wat betreft het ontbreken van spanning die ik in een thriller verwacht, zijn het wel de hoofdstukken waarin de moorden worden beschreven.
Wat betreft de humor in het boek, vind ik de hoofdstukken 1 tot en met 4 wel geslaagd.
Wat betreft de stukken waarin wat meer diepgang zit, verwijs ik naar pagina’s 92 en 93. Margo beschrijft hier hoe gezinsleven bij de familie Sato was, zij woonden in een mooi huis, er was veel aandacht voor hun kinderen, dit in tegenstelling tot het gezin waarin Margo opgroeide. Margo’s ouders werkten de hele dag, waardoor de kinderen veel minder aandacht kregen en de ouders raakten hun huis kwijt aan de bank.