Dag medelezers,
Ook ik heb de mail ontvangen dat ik mee mag doen met deze leesclub, wat een gelukje! Mijn naam is Jolanda, ook woonachtig op een eiland namelijk het mooie Goeree-Overflakkee waar ik na mijn pensionering heerlijk geniet van het zoete leven samen met man, (klein) kinderen en van fijne ontmoetingen met gasten van onze B&B. Een aantal jaren was ik lid van een leesclub, ook mocht ik al eerdere keren meedoen met een Hebban leesclub (o.a."Hoogheid"van Matthias Rozemond, "De tweede dochter" van J.Wei, Als bittere sinaasappels Milena Palminteri ) echt een verrijking om met elkaar een boek te lezen en te bespreken.
Voorlezen vind ik heerlijk om te doen ; "Waar is teckel Moos" en "Over een mol…" zijn bij ons nu al klassiekers! Met plezier lees ik historische romans, o.a een op de gok gekocht boek wat in een hoekje lag te verstoffen "Winterpaleis" van John Boyne, absoluut de moeite waard om daar het stof vanaf te blazen Wondermond van A.Goemans vond ik ook wonderschoon, Het Achtste leven (voor Brilka) , Woesten.…eigenlijk van alles, liefst dikke pillen behalve thrillers. Het laatste boek wat ik las was Mist van Wilfried de Jong, een genoegen om te lezen. Heel beeldend geschreven ook, een feest van herkenning voor wie Rotterdam een beetje kent.
Voor deze leesclub heb ik mij ingeschreven omdat het fragment en de materie mij direct aanspraken, ook lijkt het mij echt een boek om in een leesclub te bespreken. Zin in!