Verhuizing, van tevoren wisten we dat het stressvol zou kunnen zijn en dus namen we er ruim de tijd voor. Vanaf het moment dat de koop van het nieuwe huis gesloten was gingen we opruimen en inpakken. Door een onhandige planning kwamen er nog twee weken vakantie in (koud) Spanje tussendoor, om daarna op 2 februari te starten met heen en weer rijden van alle spullen. Nu is het maart en zijn we met het grootste deel van de dozen en meubels in het nieuwe huis.
Tot onze nek in de verhuisdozen zaten we in het oude huis en tussen diezelfde verhuisdozen zitten we nu in het nieuwe huis. Het is schipperen met ruimte, de kasten staan nog niet op hun plek. Gelukkig is er boven een extra kamer waar heel veel dozen in kunnen. We zijn zo’n beetje alles kwijt. De belangrijkste dingen houden we in een tasje dicht bij ons in de buurt en we kunnen slapen, douchen en koken. Alle spullen die we nu niet missen, zijn overbodige spullen die we bij het herontdekken tijdens het uitpakken van de dozen beter gelijk kunnen weggooien. Waarom is dat laatste toch zo moeilijk?
Maar we genieten van het nieuwe huis. Met het mooie weer hebben we al buiten kunnen zitten. Wel op hete kolen ‘want er is nog zoveel te doen’, maar we gaan in een iets lagere versnelling. Het oude huis is verkoop klaar en met een beetje geluk kunnen we daar vrij snel afscheid van nemen. Het voelt daar al niet meer als ‘thuis’.
Ik sta in het nieuwe huis vroeg op. Alles is dan nog stil en rustig in het dorp en ik geniet dan van een korte ochtendwandeling. Ook hier helpt het mooie weer aan mee. Een maand geleden stonden we nog tot onze enkels in de sneeuw. We hebben alle mogelijke weersomstandigheden al meegemaakt.
1 januari ben ik begonnen met een reading journal en haal daar veel plezier uit. Mijn hele creativiteit komt naar boven in kleine droodels en tekeningen en veel boekeninfo.
Mijn verzameling boeken is gehalveerd en ligt nog overal en nergens. Het lezen zelf ligt op een laag pitje. De concentratie is niet optimaal en de tijd is minimaal. Toch heb ik me laten verleiden om een (eh twee) leesclubs te doen en er zijn nog een paar boeken te lezen voor een recensie. Dat gaat lukken en zorgt voor wat ontspanning.
Wat las en luisterde ik uit in week 5 tot en met 10?
Ik las veel boeken voor LUEK
Geluk op de Savanne - Anne Jacobs (historische roman, tweede deel, mooi verhaal)
Magenta | avonturen van een meestervervalser - GJ Jansen (Niet helemaal wat ik ervan had verwacht)
Hogere kringen - Vivica Sten (politie thriller, tweede deel, zat goed in elkaar)
Onschuldig verleden - Vivica Sten (politie thriller, derde deel, ook goed)
Doe niet open - Alex Smith (politie thriller, eerste deel, goed opgebouwd met rode lijn die vervolg krijgt in tweede en derde boek)
De magie van het Japanse restaurant - Yuta Takahashi (healing fiction, magisch realistisch. tweede deel. Mooi verhaal over rouw en verwerking)
Luisterboeken:
The Naturals - Jennifer Lynn Barnes (YA, jonge mensen als profiler voor de FBI. eerste del. Vlot en origineel)
De kat was getuige - Dolores Hitchens (detective, eerste deel. Klonk leuker dan het was. Kat speelt geen belangrijke rol)
Drive me crazy - Carly Robin (spicy romance, eerste deel. Speelt in Formule 1 en podcast wereld. Was wel ok)
De moord onder de kersenbloesem - Dora Maas (detective. Verrassend leuk en goed geschreven verhaal. Speelt in Japan, je steekt er nog wat van op ook).
Half his age - Jennette Mccurdy (voor Thinium). (roman, viel nogal tegen)
Recensieboeken/Leesclubboeken
Voor altijd bij mij - Kristin Harmel (historische roman, speelt in Frankrijk tijdens WOII)
Als dromen fluisteren - Melissa da Costa (vervolg op Waar de zon de sneeuw raakt. Mooi verhaal, afronding van openstaande verhaallijnen).
Het beste bod - Marisa Kashino (psychologische thriller, Amerikaans en over de top, prima leesvoer)
Netgalley
- The violin makers secret - Evie Woods (Mooie magisch realistische roman, met plezier gelezen)
Bibliotheek
- Amber en Emir - Eveline Heijnen (Verrassend goede roman over een liefde tussen twee culturen)