Het is best een absurd verhaal, met een nietsontziende hoofdpersoon. En er zijn ook wel een aantal toevalligheden die het plot op weg hielpen.
Wat viel jou op? Welke toevalligheden vond je geloofwaardig of juist ongeloofwaardig?
Het hele verhaal was een opeenstapeling van toevalligheden in het begin, maar hoe verder in het boek hoe berekender Margo werd, en was. De enige echte toevalligheid vond ik de afkomst van Penny, hierdoor was er voor Margo een goede ingang voor een gesprek/ontmoeting, de rest vond ik erg berekenend en aan elkaar hangen van leugens van Margo, de yoga-les wat ze nooit deed om in contact te komen met Jack, dan liegen dat ze ook een kind wil adopteren, vervolgens opdringen en in gesprek blijven en zo uitgenodigd worden voor een etentje, tot dusver allemaal nog wel geloofwaardig, maar toevallig vond ik het niet, wat ik ongeloofwaardig vond was bijna alles van Margo, maar ook Jack vond ik erg ongeloofwaardig bij het etentje dat ze haar meteen doorhadden, geen begrip voor haar opbrachtte en haar het huis uitzette, want zo erg was het toen toch allemaal nog niet. en hadden ze tot dat moment een best goede band opgebouwd
De markt is wel anders nu, maar wij hebben een keer gehad dat onze buren ons huis wilde kopen om vervolgens te gaan verhuren, nadat wij zeiden dat de makelaar was langs geweest. We hebben de makelaar daarna gelijk afgebeld en het huis zonder tussenkomst kunnen verkopen.
Margo haar keuzes leverden genoeg plot twists op. Welke heeft jou het meest verrast?
De plottwist om de moord van Alex in de schoenen van Nathalie te schuiven en dat dit ook lukte heeft mij het meest verrast, de epiloog vond ik wel geinig dat het spelletje zo weer opnieuw zou kunnen beginnen,
Dat ze die zware koffer kon dragen en het lijk er zelf ik kon stoppen vond ik behoorlijk ongeloofwaardig
Mocht er een vervolg komen, zou ik het denk ik wel lezen maar met andere verwachtingen.