Een beetje een late reactie omdat ik een paar dagen in Schotland ben.
4.a Wat vond je van die verschillende settings? Vond je het een leuke afwisseling of had wat jou betreft het verhaal zich ook op minder locaties kunnen afspelen? Graag met toelichting waarom je dat vindt.
Ik vond het wel fijn, het was afwisselend maar toch goed volgbaar. Ik denk niet dat ik minder locaties had gewild. De locaties waren overzichtelijk en kloppend, bij minder locaties was het misschien wat saai geworden.
4.b In aanvulling daarop: in welke setting en vind je dat ze allemaal nodig waren voor de sfeertekening van het verhaal? Graag met toelichting waarom je dat vindt.
Of ze allemaal nodig waren weet ik niet, maar ik vond zoals hierboven beschreven alles wel kloppend en fijn lezen. En in real life vindt het leven ook op verschillende plekken plaats. Ook voor zieke kinderen. Ik vond het daarom wel passend.
4.b Een wat afwijkende setting is de ballonvaart die Jesse samen met Alex maakt. Vond je dat een logische, symbolische stap in de opeenvolgende gebeurtenissen of heb je daar andere gedachten over? Graag met toelichting
Ik had hem niet helemaal zien aankomen, maar ik vond het wel heel mooi. Alex die zijn best heeft gedaan het te regelen, de reactie van Jesse. Deze scène bevat naar mijn idee veel tussen de regels, zoals hoe Alex Jesse ziet, wat hij voor haar overheeft, het vertrouwen van Jesse in Alex door met hem mee te gaan, het vertrouwen wat Mandy in hem heeft, ondanks dat ze elkaar kort kennen.