Het boek wordt verfilmd. Vind je het een geschikt verhaal voor een film? Waarom?
Ik vind het thema van het boek wel geschikt voor een film. Hoe ver ga je om je droomhuis te bemachtigen ? Dat het kopen van een huis in deze tijd waarin de vraag groter is dan het aanbod en de huizen dus megaduur zijn, niet gemakkelijk is, dat weten we allemaal. Veel mensen hebben daar mee te maken, in de hele wereld. Het is dus een goed gegeven om een film over te maken. Dat kan een humoristische film zijn, of een thriller. Het boek kwam in eerste instantie als humoristisch op mij over, door de capriolen die Margo uithaalde. Later veranderde dat wel, maar echt thrillerachtig werd het niet. In het boek komen wel spannende elementen voor, maar als de verfilming een thriller moet worden, dan mag er wel meer spanning in zitten. In ieder geval heb ik het boek niet als een echte thriller gelezen, ik lag er niet wakker van.
Ga je de film kijken als die uitkomt?
De film zou ik wel willen zien, maar ik zou er niet direct voor naar de bioscoop rennen. Het boeit mij wel hoe het verhaal verfilmd zal worden, maar ik wacht dan totdat hij een keer via een streamingdienst of tv te bekijken is.
Wie zou de hoofdrol moeten gaan spelen?
Voor de rol van Margo zou ik Jennifer Aniston kiezen, een pittige dame (maar waarschijnlijk te oud voor deze rol 😕).
Denk je dat het belangrijk is als de actrice oosterse roots heeft?
Ik denk niet dat het belangrijk is dat de actrice oosterse roots heeft. Volgens mij heeft de schrijfster het zo bedoeld dat een overeenkomst tussen de adoptief-dochter van Curtis en Jack en Margo, een methode is om tussen Margo en Penny direkt een band te scheppen. Dat had ook een andere overeenkomst kunnen zijn,
Ik ben zelf niet bekend met (beroemde) acteurs en actrices, maar hebben jullie nog goede ideeën voor de rest van de cast?
Ian: Adam Sandler De rest van de cast, daar moet ik nog over nadenken.