Het is zondag en we hebben bij Fabulous Feelgood de boekige vragen op zondag weer opgepakt. Vandaag is het de beurt aan Marieke. Zit ze nog tussen de verhuisdozen en heeft ze tijd gehad om te lezen? Je leest het in haar Boekige vragen blog.
Ik kan geen verhuisdoos meer zien, maar helaas zijn er nog steeds dozen onuitgepakt. Boven hebben we een ongebruikte kamer tot opslag gebombardeerd en het staat er helemaal vol. Kennelijk met spullen die we niet nodig hebben, want we missen het niet echt. Natuurlijk lopen we nog steeds te zoeken naar ontbrekende spullen, maar we kunnen ons inmiddels heel aardig redden met wat wel al een plekje heeft gekregen.
Het lezen gaat niet zoals ik gewend ben. Nu was ik erg verwend met mijn vele leesuren, maar dit is het andere uiterste. Ik kies nu bewust voor meer rust met leesmomenten en ga ‘s morgen wandelen (in het bos!) met een luisterboek.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Er zijn een paar boeken waar ik nu al heel lang in bezig ben. Dat heeft te maken met tijdgebrek, maar ook met het feit dat het boeken zijn die me niet echt pakken en daardoor niet opschieten. Zo is er Klauwhand, een jeugdboek over een meisje dat magische krachten krijgt en een eigen kattenroedel heeft en op zoek gaat naar haar verdwenen zus. Het is een LUEK boek, maar het is niet wat ik er van verwachtte.
De Dodenrit en De bronzen stad zijn ook LUEK en die schieten niet op omdat ik er gewoon niet aan toe kom. Beide best boeiende verhalen, maar ik moet daar echt even voor kunnen gaan zitten.
Ik heb nog twee recensieboeken De troonopvolger en Acht dagen en die zijn ook niet wat ik ervan verwachtte. De eerste is met teveel informatie en daardoor langdradig en de tweede is new adult in een vertellende manier van schrijven (waar ik niet van hou). Ik worstel me er een beetje doorheen. En voor Thinium begeef ik me in de voetbalwereld met Gapko, wat ook niet mijn ding is.
Wat wel lekker leest is De val van de koning voor een leesclub. Pff. gelukkig toch iets leuks om te lezen deze maand.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Helma noemde het boek al bij ‘nog uit te komen boeken’ waar ze naar uit keek. Ik had het geluk het boek vooruit te mogen lezen. Het is de nieuwe historische roman van Aline van Wijnen, Tot we elkaar weerzien. Een boeiend en emotioneel verhaal over het grootste getto van Belarus, een stuk vergeten geschiedenis. Ik vond het prachtig. Mijn recensie kan je hier lezen.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Ik heb genoten van de Emily Wildes serie van Heather Fawcett, dus toen er een nieuw boek van haar kwam heb ik het gelijk gekocht als ebook. Het is Agnes Auberts mystieke kattenopvang. Volgens mij helemaal een boek voor mij. Katten en cosy fantasy. Helaas ben ik er nog niet aan toegekomen. Het boek zelf is trouwens een plaatje om te zien met sprayed edges. Het is dat ik mezelf een koopstop voor fysieke boeken heb opgelegd…. maar zeg nooit nooit.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Ik zag tussen de nieuw uit te komen boeken Finlay Donovan maakt het af staan. Het gaat over een thrillerauteur die per ongeluk wordt aangezien voor een huurmoordenaar. ALs ze zich op het criminele pad bevindt blijkt dat toch anders te zijn dan in haar boeken. Volgens mij is het een soort humoristische thriller en dat lijkt me wel wat.
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen? Laat het dan weten in een reactie onder deze blog. Alle vier vragen beantwoorden mag natuurlijk ook.
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan.