Het is zondag en we hebben bij Fabulous Feelgood de boekige vragen op zondag weer opgepakt. Vandaag is het de beurt aan Renate. Je leest het in dit 'boekige vragen' blog.
Fijn dat deze rubriek weer terug is, je gaat net even meer nadenken over wat je nu gelezen heb. Nu is dat de afgelopen week niet zo heel veel want ik was ziek en dan heb ik blijkbaar meer interesse in de televisie dan anders, maar om in boekenstijl te blijven heb ik de Harry Hole serie op Netflix in een dag uitgekeken. Misschien wat veel maar ik heb er van genoten en er ook slecht van geslapen hahaha, terwijl ik de boeken al gelezen had.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Op dit moment ben ik bezig in Het goud van Seyss-Inquart, het vierde deel rond de Haagse hoofdinspecteur Charlie Swieninck van John Kuipers. Ik vind het leuk om straten te zien in het boek die ik herken omdat ik er geweest ben en omdat hij feiten en fictie kan mengen op de manier zoals Tomas Ross dat ook kan. Ik hoop het boek dit weekend uit te hebben en dan te beginnen in de nieuwste Gillian King : Game, set, perfecte match. Zin in.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Afgelopen week las ik Tot we elkaar weerzien van Aline van Wijnen., Een prachtige historische roman die zich deels afspeelt in Amstelveen en deels in Minsk in en rond het ghetto van Minsk. Ik wist überhaupt niet eens dat ook daar een groot ghetto was.
Het is een interessant verhaal en een originele setting waardoor het zeker de moeite waard is om dit verhaal te lezen. Ik mocht het vooruit lezen omdat ik bij de live leesclub van de Boekerij mocht zijn, maar helaas heb ik die moeten missen wegens ziekte.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
De boekverkoper van Madrid van Mario Escobar. Ik lees zijn historische romans erg graag, dus deze ga ik zeker ook lezen.
Ook kijk ik erg uit naar het nieuwste boek van Jet Nijland: De wijngaard aan zee, die al in mijn boekenkast staat te pronken.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Een vallende hemel van Dougie McHale. Het is een boek met twee tijdlijnen: een rond 1943 op Corfu en de andere in 2010 in Edingburgh. Het klinkt echt als een boek voor mij.
Verder sowieso natuurlijk de nieuwste Jill Mansell: De zomer van jou en mij. Maar ook naar de nieuwste van Gauke Andriessen: Karaktermoord. Ik las zijn vorige boeken rond Leo Boorman met veel plezier.
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen? Laat het dan weten in een reactie onder deze blog. Alle vier vragen beantwoorden mag natuurlijk ook.
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan.