5.a Denken jullie dat de liefdesrelatie tussen Liz en Nino blijvend zal zijn? Of zullen familie en vrienden van Liz, zaken uit het verleden en/of de gevaren waarvoor Nino en meer nog Matteo uit Italië vertrekken roet in het eten gooien?
Ergens denk ik niet dat ze samen blijven. Nino is denk ik toch te jong voor haar en ik verwacht dat hij niet kan aarden in Vlaanderen. Matteo zeker niet. Liz zal zich hopelijk niet meer laten leven door haar familie, maar dat maakt de kans ook groter dat ze zich zal realiseren dat Nino een rebound is en niet het beste voor haar.
5.b Voortbordurend daarop: hoe denken jullie dat het leven van Liz en Nino er over een jaar uit zal zien? Laat je fantasie spreken!
Liz laat haar huis herbouwen, schrijft haar boek af en gaat haar leven inrichten zoals zij dat wil. Haar boek wordt een bestseller, ze is druk met een signeertournee en weer bezig met nieuw werk over kunst. Ze geeft ook lezingen en gastcolleges. Doordat ze haar eigen leven leidt, loopt het met haar familie helemaal spaak en die ziet ze niet meer. Nino en Matteo zijn nog steeds met louche zaakjes bezig en kunnen niet aarden dus die gaan terug naar Italië.
En dan verder dan een jaar voorzie ik dit:
Nino krijgt een affaire met een rijke Italiaanse operaster en Matteo wordt doodgeschoten. Een afrekening. Tijdens een vakantie aan de côte d'Azur ontmoet Liz een rijke kunsthandelaar van haar leeftijd waarmee ze een relatie krijgt. Samen beginnen ze een galerie in Parijs en Liz geeft nog lezingen en hoorcolleges aan de Sourbonne. Haar huis in Vlaanderen heeft ze nog een tijd aangehouden voor vakanties maar besluit ze uiteindelijk te verkopen. Daarmee sluit ze definitief haar verleden af. Ze snapt eigenlijk ook niet waarom haar leven zo passief is geweest in het verleden, altijd bepaald door een ander, ze is nu erg actief en jaagt haar dromen na. Ze is ook veel mondiger en zij en haar geliefde hebben geen geheimen. Ze spreken overal over.
Toch een beetje een feelgood einde 😂😂😂