De eerste drie maanden van 2026 zijn al (zo goed als) voorbij. Tijd om een rapportje op maken van onze leesvorderingen!

@Greet Braem krijgt alvast een ‘uitmuntend’ op haar LUEK26-rapport en een dikke ‘proficiat’ erbij, want ze las al 26 LUEKe boeken uit!
Mij (ine) laat de Hebban-app (challengecode MLOKQ) weten dat ik op schema zit, dat ik 7 boeken heb gelezen en als ik zo doorga, het doel van 26 boeken zeker zal halen.
Hoe doe jij het? Ben je heel goed bezig? Kan het beter? Presteer je bovenmaats? Moet je nog beginnen?

Wat je score ook is, een trimester is nog maar een trimester. Met andere woorden: er volgen er nog drie. Je hebt dus nog alle tijd om wat extra gas te geven (of af te remmen). Of om je einddoel te opnieuw te bepalen – 4 maal 26 mag hoor @Greet Braem . En natuurlijk doen we hier niet aan examens, we lezen LUEKs omdat dat LEUK is. Maar toch ik ben wel benieuwd naar hoe het met je LUEK-score gaat.

Rapport van Ine
7 LUEKe boeken gelezen
7 maal 4 sterren uitgedeeld
Eindbeoordeling: Goed bezig, maar nu niet gaan slabakken. Houd in gedachten dat je er met twee boeken per maand net niet komt (maar wel bijna).
Een compliment voor de keuzes die je in het verleden hebt gemaakt, de boeken die je toen in de kast zette, blijken nog steeds goed in de smaak te vallen.

@Sterrezee stuurde een passend citaat van Italo Calvino door:
"One half of it (a library) should consist of books we have read and that have meant something for us, and the other half of books which we intend to read and which we suppose might mean something to us."

Voor de rest is dit gewoon weer een babbelblad! Je kunt er alles op kwijt over 26 in ’26! Praat dus lekker verder, nu hier op het forum! We zouden het erg fijn vinden als jullie blijven meedoen en telkens mee verhuizen naar het volgende plekje.
Afbeelding van Dimafe via Pixabay