Jaaa!!! Ook ik mag meedoen met deze online leesclub en ik heb er onwijs veel zin in! Het genre spreekt mij ontzettend aan en ik heb nog niet eerder een boek van Marijke Vos gelezen, dus dit is wat mij betreft de perfecte kennismaking!
Ik ben Marcha (45) en woon op Schouwen-Duiveland, samen met mijn dochter van 11 en ons hondje Coos. In het dagelijks leven run ik een patchwork- en quilt(web)winkel.
Lezen is voor mij een ontspannings momentje om de gedachten even los te maken van de dagelijkse drukte. Meestal lees ik dan ook voor het slapengaan, maar als een boek mij in zijn greep heeft pak ik meer 'verloren' momentjes op de dag. Ik hou van (historische) romans, boeken over reizen, young adult en af en toe een lichte thriller. Kinderboeken luister ik juist vaak overdag, tijdens repeterende klusjes voor de winkel.
Samen met mijn dochter proberen we wat boeken van de GV100 lijst af te vinken en het is zo leuk om op deze manier met elkaar over boeken te kunnen spreken.
Sinds mijn jeugd zit ik al met mijn neus in de boeken. In mijn twintiger jaren is dat wat naar de achtergrond geraakt, maar sinds een aantal jaar ben ik weer volop aan het lezen en dat is zó fijn! Ik probeer elk jaar over het gelezen aantal van het voorgaande jaar heen te komen.
Ook ben ik twee jaar geleden samen met een vriendin een leesclub gestart, die inmiddels bestaat uit zes trouwe leesvriendinnen. Iedereen kiest om de beurt een boek en daardoor lezen we regelmatig iets buiten onze comfortzone. Juist dat vind ik zo waardevol: je leert door te lezen én door er samen over te praten. Soms zie je ineens dingen in een boek die je zelf nooit had opgemerkt.
En om mijn liefde voor boeken helemaal compleet te maken, heeft mijn partner een prachtige minibieb gemaakt naast mijn huis. Het is een mini-versie van mijn winkelpandje geworden!. Daar hoort natuurlijk ook een Instagram-account bij (@minibieb.dequiltster), waar ik zo nu en dan wat boekenpraat deel.
Voor iedereen alvast veel leesplezier van het boek en leuk om jullie te leren kennen!