Maart was een zonnige maand dus ik heb lekker veel buiten gelezen. Er zaten een paar toppers bij.
Terugkeer de Mergellandmoorden van Michael Berg (thriller, Nls). 5 sterren, wat een spannende thriller. En wat een cliffhanger....deel 2 kwam gelukkig snel binnen bij de bieb en die ben ik nu aan het lezen.
De boekhandelaar van Gaza, door Rachid Benzine (roman, Nls). 5 sterren, wat een prachtig en heftig boek. Geeft een menselijk perspectief aan de strijd en jarenlange onderdrukking.
Klassieker van de maand: bittere kruid Margo Minco. 4 sterren. Heel dun boek en daarom was het me tijdens mijn middelbare school mijn eer te na om het te lezen. Indringende beschrijving van hoe het een jonge joodse vrouw vergaat in de 2e wereldoorlog . Dit boek lezen, zo kort na de boekhandelaar van gaza, gaf me toch wel een apart gevoel. De zin 'het zal zo'n vaart niet lopen' komt in beide boeken voor...
Update OHRC:
1. Lees een boek met fruit in de titel. De smaak van wilde peren van Ewold Arenz. 4 sterren.
2. Lees iets van auteur die jonger is dan jij. Looking for smoke van K A Cobell. 4 sterren. Whodunnit komt wat langzaam op gang maar raakt mooi thema over de verdwijningen van native Amerikaanse vrouwen.
21. Lees een boek met een plant of bloem op de cover. De bloemendochters van Tessa Collins. Deel 1 jn een reeks. Redelijk eenvoudig niemendalletje. Beetje zoals de zeven zussen maar dan minder krachtig. Ik ben nieuwsgierig naar deel 2, dat dan weer wel.
27. Lees een boek over moderne slavernij. Verkocht van Sally Grindley. 4 sterren. Kinderboek dat op een heel toegankelijke manier verteld over de gruwelen van kinderarbeid in China.
29. Lees een reisverhaal. Reizen is onzin van Frank Heinen. 4 sterren. Grappige anekdotes van Frank en zijn vrouw op reis
37. Lees een boek dat op waarheid is gebaseerd. Het pesticiden paradijs door Dirk de Bekker. 4 sterren, https://www.hebban.nl/recensie/leoni-over-het-pesticidenparadijs
52. Lees een boek van minder dan 100 pagina's. Bittere kruid, zie hierboven