Moord is geen synoniem voor een thriller. Genoeg thrillers gelezen zonder moord. Ook andere genre's gelezen met een moord erin.
Ik vond de spanning wisselend. Nu is dat niet erg de boog hoeft niet altijd gespannen te zijn. Dergelijk boeken lezen als een trein, maar vind ik heel vermoeiend.
Hoogtepunten: Op het moment dat de slachtoffers met een bom waren op gescheept, was de spanning hoog.
Als de spanning minder werd, werd dit vervangen door een gewekte nieuwsgierigheid naar de historie. Vooral bij de gespreken met de verschillende leads.
Eigenlijk verwacht je tijdens de ontknoping de meeste spanning, maar daar vond ik het boek het minst. De ontknoping bij het graf vond ik tegenvallen. De epilogen voelde ik het helemaal niet meer. Misschien komt dit wel omdat de relatie tussen Bobbi en Victor niet top is. Er was nauwelijks paniek bij Bobbi te bespeuren. Ik had het gevoel dat Victor en Hester makkelijk opgeofferd konden worden als karakter door de schrijver. Zonder dat het impact heeft op een vervolg. ( of er nu wel of geen vervolg komt). Dat voel ik wel als lezer.