Het is april en dat is op Hebban de LEWA (lees eens wat anders maand). Net als vorige jaren doet Fabulous Feelgood daar ook aan mee. Dit jaar geven we elkaar een LEWA tip om te lezen.

Lieve Sanne,
Je leest al aardig divers, dus voor LEWA was het nog best lastig om iets te kiezen wat je niet zo snel zelf zou uitkiezen. Maar toen ik door je gelezen boeken scrolde zag ik dat er amper thrillers op je boekenplank staan. Toen was de keuze snel gemaakt. Ik tip je Brandoffer, het eerste deel van de Washington Poe/Tilly Bradshaw-serie van M.W. Craven. Vooral de interactie tussen de twee hoofdpersonen is af en toe zo grappig. Maar ondertussen zijn er ook nog wel (gruwelijke) moorden op te lossen. Ik ben zelf wel verslaafd aan de serie die inmiddels uit zeven delen bestaat en deel acht staat op de planning voor augustus. Ik hoop dat je ervan zult genieten en wie weet maak je net zo verslaafd aan de serie als ik ben

Ik ken Renate inmiddels al heel wat jaren en de boeken die ze leest zijn behoorlijk divers. Naast feelgood zie ik regelmatig een thriller, non-fictie of een jeugdboek voorbij komen. Ook een graphic novel of een boek met lieve en opbeurende tekstjes is haar niet vreemd. Dus wat tip je haar dan wel? Ik vond het een hele lastige! Tot ik me realiseerde dat ik haar zelden hoor over fantasy.
Ik tip haar daarom een boek dat een beetje anders is dan ze normaal leest: een cosy fantasy. Wel met dat zelfde heerlijke gevoel als een lekkere feelgood roman, maar toch een beetje anders door een vleug magie. Mijn tip is: Rewitched van Lucy Jane Wood.
Ik hoop dat ze ervan zal genieten!

Lewa altijd lastig om dan een boek te tippen, zeker voor een lezer als Marieke die echt altijd leest. Nu zag ik dat er tussen de boeken die ze heeft gelezen weinig kinderboeken staan. Vandaar mijn keuze voor Briefjes voor Pelle van Marlies Slegers.
Briefjes voor Pelle is een prachtig jeugdboek, een verhaal over rouw en rouwverwerking, maar ook over dat het leven ondanks alles altijd toch door blijft gaan. Ik hoop dat jij ook van dit boek kan genieten.

Helma leest heel gevarieerd. Er is eigenlijk geen genre dat ze niet oppakt. Vooral bij leesclubs kiest ze regelmatig de onbekendere boeken uit en ontdekt dan nieuwe pareltjes. Een LEWA voor Helma bedenken is dus niet zo eenvoudig.
Mijn tip voor haar is Het geschenk van Gaea Schoeters. Het is een dun boekje vanuit het literaire genre en gaat over Berlijn dat te maken krijgt met heel veel olifanten. Het is een politiek actueel verhaal, maar met humor beschreven. Ik hoop dat deze LEWA goed gaat bevallen en ik wens Helma veel lees/luisterplezier.
*************************************************************************************************************************
En met deze tips trappen wij april af. Aan het einde van deze maand zullen we laten weten of we de tips hebben gelezen en wat we ervan vonden.
Wil jij ook een tip voor LEWA? Laat het weten in een reactie onder deze blog, dan tippen we jou een boek.
Je mag ook meelezen met een van onze tips. Natuurlijk kun je ook zelf aan de slag met het dobbel-LEWA van de Hebban crew.
Heel veel plezier met LEWA 2026 en laat ons weten wat je leest.
Klik hier om naar de overzichtspagina van onze Fabulous feelgood spot te gaan.