Maart roert zijn staart: er kwam zelfs nog wat hagel voorbij! Verder heb ik niets te klagen en heb ik ook alweer volop in de moestuin kunnen werken. Eind maart nog naar de moestuinbeurs geweest en daar weer leuke plantjes vandaan gehaald. Naast het tuinieren heb ik ook weer lekker kunnen lezen.
📚 24/100 HRC
We zitten nu op een kwart, dus ik loop heel aardig op schema. Dat ene boek dat ik achterloop haal ik vast wel in. Er zijn nog niet zo lang geleden jaren geweest dat ik minder dan dit in een jaar las, dus ik ben ontzettend gelukkig met mijn voortgang nu.
✅ 13/52 OHRC checklist
Ja, die categorieën, die gingen deze maand even niet zo hard. Ik heb er ook weinig op gelet deze maand. Nu ja, de komende maand maar weer proberen om er wat meer af te vinken!
Van een buurvrouw kreeg ik het kinderboekenweekgeschenk Lexie. Omdat ik in mijn vorige baan veel met kinderen met dyslexie gewerkt heb, vond ik het leuk om te lezen hoe Lexie met haar dyslexie omging in dit verhaal. Ik streepte er ook mooi categorie 4 (Lees een kinder- of jeugdboek) mee af.
🌎 4/202 Read around the world challenge
Is mijn vooruitgang in de officieuze HRC checklist al niet om over naar huis te schrijven, die van mijn Read around the world challenge is nog erger. Ik vinkte geen enkel nieuw land af deze maand.
🤩 Aeon - Will Kranendonk
Ik gaf vier sterren aan dit boek. In het begin moest ik even wennen aan de vele komma's, na het eerste deel is dit wel minder. Het boek is in vier delen opgedeeld die opeenvolgend naar de verschillende seizoenen genoemd zijn. Elk seizoen staat het verhaal van een vrouw, elk in een eigen tijdsperiode, centraal. Alhoewel het vier verschillende verhalen zijn, vormen ze door soortgelijke thema's (vrouwen met moeilijke levens, waarin geweld een rol speelt) toch een mooi geheel. Extra leuk is dat een buurvouw van me dit boek geschreven heeft, dit boek mag dus in mijn boekenkast blijven 🙂
Daarmee is er een einde gekomen aan maart. Hoe staan jullie er na het eerste kwartaal voor?