Ben jij het type dat graag buiten leest, of toch liever binnen omdat er buiten best veel afleiding kan zijn?
Ik lees enorm graag buiten. Zodra het weer het toelaat, verkas ik naar de tuin. Ik heb het dit jaar nog maar weinig kunnen doen maar ik haal die schade nog wel in. Waar ik lees heeft verder geen invloed op mijn lezen. Ik lees overal waar ik maar kan. Maar buiten heb ik toch altijd een beetje een vakantiegevoel, ook wanneer ik helemaal geen vakantie heb.
Pas jij je boekenkeuze aan bij het wisselen van de seizoenen? [deze zin is in jullie artikel niet helemaal juist]
Neen, wat een gek idee om iets aan te passen. Ik kan prima over ijzige koude in de zomer lezen als over broeierige hitte in de winter. Of een verhaal dat zich rond kerstmis afspeelt in juli. Allemaal geen probleem.
Ben je ook al een selectie aan het maken voor je vakantie?
Ook dat doe ik nooit. Ik ga gewoon het hele jaar door met lezen. Wanneer een boek uit is, kies ik een nieuw uit wat ik nog liggen heb, of ik koop nieuwe boeken als mijn leesstapel (bijna) leeg is. Mijn vooruitplannen gaat niet verder dan de 5 à 10 boeken die ik elke keer in een keer koop, en die ik vervolgens heel consequent uitlees voor ik weer ga kopen.