Excuses voor de vertraagde reactie op de leesclub vragen, maar vanwege de Paasdagen en drukte op werk is de afgelopen dagen mij even ontgaan.
Delft is een van de grootste plaatsen in mijn omgeving, dus ik ben bekend met de stad - maar ik kom er te weinig om echt te zeggen dat ik de stad ken. De keren dat wij in Delft komen is voor een bezoek aan de Delftse markt (wat al snel weer 2-3 jaar geleden is), of via de snelweg snel in- en uit de IKEA, wat compleet uit de buurt is van de stad. Ik herkende zodoende dus zeker diverse plaatsen in het boek, waarbij ik het Kruithuis nog wel even heb nagezocht online - gezien ik de achtergrond van die locatie niet wist (totaal niet in verdiept!).
Een nieuwe omgeving of interessante locatie kan het Sijthoff-gebouw (ook wel bekend als de "eierdoos") zijn, dit is ook in de omgeving, namelijk in Rijswijk. Het gebouw heeft jarenlang dienst gedaan van de uitgever Sijthoff, maar staat inmiddels ook al jarenlang leeg en is compleet verwaarloosd. In 2025 zijn er plannen gepresenteerd voor een hotel en conferentiecentrum. Het decor van het gebouw, de oorspronkelijk eigenaar (hoe toepasselijk een uitgever!) en ook dat er in een verleden aanslagen gebeurd zijn zou je hier een mooie locatie hebben om in een verhaal te verwerken. Meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sijthoff-gebouw