a. Wanneer je elk personage in drie woorden zou moeten beschrijven, welke woorden zou je dan gebruiken?
b. Wat vond je van de de onderlinge relatie tussen de hoofdpersonages? Je mag ze ook opsplitsen, dus Azra en Ibrahim of Deniz en Ibrahim bijvoorbeeld.
c. Welk van de drie personages sprak je het meeste aan en waarom?
5 A. Wat een moeilijke vragen.
Azra, Bijdehand, uitdagend, eigenwijs
Deniz, introvert, conflictvermijdend, vriendelijk
Ibrahim, Trots, impulsief, opschepper
5B. Als kinderen zie je dat het een drie-eenheid is. Als ze ouder worden dan lees je dat de jongens steeds meer tegenover elkaar komen te staan. Ik heb bij Azra uitdagend staan omdat ze weet wat ze teweeg brengt bij de jongens, maar het toch doet. Zeker nadat Ibrahim is weggehaald. Dat ze dan toch ook al wil ze hem niet, met Deniz begint.
5C. Ze hadden alle drie een goede en minder goede punten. Maar ik denk toch Azra omdat ze probeert weg te komen. Ze stelt een doel en gaat daarvoor. Als later blijkt dat ze toch anders wilt, kiest ze ervoor achter te blijven.