In elk boek zijn thema's te vinden. Welke thema's heb je kunnen ontdekken en wat is volgens jou het hoofdthema? Rouwverwerking is voor mij het hoofdthema, want het is een thema wat door het hele verhaal bij allemaal een grote invloed heeft. Je kunt ook goed zien dat iedereen op zijn eigen er mee om gaat, andere thema's je eigen geluk vinden, Mette probeert haar leven weer echt op te pakken en voor haar eigen geluk te gaan, ook matchfixing 3n mentale problemen vind ik wel thema's die terug kwamen en goed zijn verwerkt in het verhaal en je na laten denken.
En aan elk boek komt een einde.
Wat vind je van het einde van dit boek?
Ik vond het een erg mooi einde, zo kwam alles mooi op zijn plek en liep het mooi en goed af voor mijn gevoel, en vond het heel mooi dat Mette haar vader Bjorn een knuffel gaf.
King heeft ervoor gekozen om na het einde van het boek nog twee toevoegingen te schrijven
Wat vind je van deze extra's?
Ik vind dat dus echt heel erg leuk, geeft het verhaal toch net iets extra's die artikelen, zo is het verhaal net wat meer af.
En de vraag kwam op: Hoe gaat het nu verder met Mette en Björn. Dat is aan de lezer om daar verder over na te denken.
Hoe denk jij dat het verder gaat met hen?
Je mag ook een spin-off bedenken en kiezen voor een van de andere personages om iets over te zeggen.
De documentaire wordt een groot succes, ze vinden de liefde bij elkaar, Mette haar ouders zijn er ook blij mee en worden oppas opa en oma, Mette heel succesvol en Björn de huisvader die heel erg anders is dan zijn eigen vader! En aandacht gaat geven en clinics aan jongeren om mentale problemen bespreekbaar te maken.