Er zijn enkele opvallendere thema's zoals de fake-dating, verboden liefde. Als ik even uitzoom van de relatie tussen Mette en Björn dan zien we:
Prestatiedruk, zowel bij Mette in haar carrière die haar mannetje wil staan in een mannenwereld. Maar ook bij Björn. Vroeger moest hij presteren voor zijn vaders liefde, nu om een comeback te kunnen maken.
Geheimen en schuldgevoel. Het overlijden van Kees is een groot geheim waar Björn zich schuldig over voelt, terwijl hij niks verkeerds heeft gedaan en alle schuld op zich neemt.
Daarnaast komen uiteraard ook zelfmoord en rouwverwerking aan bod. Pittige thema's voor een feelgood boek, maar zeker passend in een realgood. Ik denk ook zeker mooi om zoiets toch een keer aan bod te laten komen, gebeurd in het echte leven helaas ook. Mooi voorbeeld hoe zoiets een keven kan beïnvloeden en uiteindelijk na de nodige hobbels weer zo goed mogelijk kan worden opgepakt.
Mooi einde dat Björn weer herenigd wordt met Jan en Linda. Had geen ander einde kunnen (mogen) zijn. Ook de toevoeging vond ik leuk. Het hele verhaal draait om het feit dat er een documentaire gemaakt wordt iver de comeback. Tuurlijk wil je daar nog iets van terugzien.
Het zou leuk zijn als hier nog verder op doorgegaan wordt. Misschien kunnen ze als koppel meer succes bereiken. Mette als documentaire maker, Björn als topsporter andere sporters intervieuwen. Ervaringen bespreken. Of de wereld laten zien wat matchfixing voor gevaar met zich meebrengt? Laat Winston maar eens meemaken dat vrouwen beter zijn. Doortastend, hun gevoel in hun werk kunnen leggen en daarmee een hele andere kijk op iets kunnen geven.
Eerder had ik ook al een andere plot voor dit boek geopperd. Hoewel dat niet bepaald in een feelgood straatje past. Wat als Kees door Mette op het idee is gekomen van matchfixing? Dat nu de hele waarheid bovenkomt?
Meer feelgood-hoek --> Een hereniging tussen Björn en zijn moeder? Zou hij haar kunnen vergeven dat ze hem in de steek liet?
Of wat als de oorspronkelijke fake-dating uit komt? Zoveel mogelijkheden...