Toen ik de letters van het alfabet zag staan, dacht ik dat we alweer iets moesten aanvullen :-)
Een tijdje geleden zou ik gezegd hebben: weinig bekende namen. Maar dat klopt niet helemaal meer vermits zovelen ervan de afgelopen weken voorbijgekomen zijn. Ook blijkt bij nazicht dat ik van meer Noorse auteurs dan ik dacht een boek gelezen heb. Soms een keer eentje, jaren geleden, en alweer vergeten. Zodoende las ik al thrillers van Samuel Bjørk (velen vinden zijn serie goed, ik niet. Het eerste deel gaf ik nog 4 sterren, maar daarna ging het meteen bergaf naar 2), Karin Fossum (1 boek van haar gelezen dat ik 3 sterren gaf), Jo Nesbø (zo goed als alles gelezen, grote fan), Ingar Johnsrud (1 boek gelezen, 3 sterren), Helene Flood (staat niet in jullie lijst!; 2 boeken gelezen, 3 en 2 sterren). Er zijn nog een paar namen die ik wel kende, maar waar ik nooit iets van gelezen heb. Als je wel eens op Hebban komt, ontkom je er niet aan dat auteurs van wie je nooit iets las je op den duur bekend voorkomen.
Ondertussen las ik het eerste deel van de Henning Juul-serie van Thomas Enger, een gevolg van jullie artikel. Ik ga de andere vier boeken ook nog lezen dit jaar.
Ook las ik een boek van Gunnar Staalesen vanwege jullie uitdaging. 3,5 sterren.
Ik las uit Noorwegen nog wel diverse auteurs die geen thrillers schrijven. Met één uitzondering. Hij staat net als Flood niet in jullie lijst maar het is een twijfelgeval. Ik vind de boeken geen thrillers, maar ze werden oorspronkelijk wel onder dat genre verkocht in het Nederlands: De Jomsviking-serie van Bjørn Andreas Bull-Hansen. Ik denk dat de latere boeken niet meer als thrillers verkocht worden.