We hebben het ritme van onze vier boekige vragen weer opgepakt. Vandaag is het de beurt aan Renate om haar boekenleven met ons te delen. En er staan weer pareltjes tussen de boeken die ze leest en waar ze naar uitkijkt.
Door Renate
Wat gaat de tijd toch snel, zo ben je alweer aan de beurt voor de boekige vragen. De lente is toch altijd een heerlijke periode waar je soms ook gewoon lekker buiten kan lezen, maar soms ook weer met een kleedje op de bank. Allebei erg prettig! Mijn boekige leven was niet zo heel feelgood, want ik las vooral thrillers en historische romans. Maar gelukkig komen er ook nog wat feelgoodtips voorbij.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Ik ben net begonnen in De beste vriend van Chris Carter. Ik kwam namelijk tot de conclusie dat ik de meeste delen wel al in de kast heb staan, maar dat ik ze nog niet heb gelezen, dus daar ben ik nu lekker mee bezig. Natuurlijk alles behalve feelgood maar als je van een (soms gruwelijke) thriller houdt, dan moet je zijn boeken gewoon lezen.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Afgelopen week had ik vakantie en erg veel leesplannen gemaakt, waar uiteindelijk niet heel veel van terecht kwam omdat ik spontaan dagtripjes ging doen, zoals naar de Poldertuin in Anna Paulowna. Erg mooi. Vooral lekker veel leuke dingen gedaan.
Ook las ik Winterstrijders van Olivier Norek uit. Een historische verhaal dat zich afspeelt in November 1939 wanneer het Rode leger Finland binnen valt en het vertelt vooral het verhaal van de Finse sluipschutter Simo Häyhä.
Ook las ik het Karaktermoord, het derde deel in de serie rond rechercheur Leo Boorman, van Gauke Andriesse,
Het waren weer heerlijke historische thrillers met een hoop spanning en ook feitjes dus je steekt er ook weer wat van op.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Mijn verloren dochter van Kristin Hannah. Het klinkt als een mooi en indrukwekkend verhaal over twee verschillende vrouwen in twee verschillende situaties, Ik las al eerder boeken van haar hand met veel plezier dus ze staat altijd op de radar als er een nieuw boek uitkomt.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Dat zijn er een paar. Het Lemon Tree Hotel van Rosanna Ley lijkt mij een heerijk verhaal. Ik kan altijd genieten van verhalen die zich afspelen in Italië, over familie gaan en geheimen. Nou ben benieuwd, en eerlijk is eerlijk het boek ziet er ook uit als een pareltje, dat maakt mij ook altijd al nieuwsgierig.
Ook kijk ik uit naar Het geheim van de fjorden van Mandy Robotham: een historische roman over Operatie Shetland Bus. Iets waar ik dus niks van weet, dus het lijkt mij een mooie manier om daar iets over te komen weten.
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan