Hoi allemaal,
Ik heb de laatste tijd een beetje een frustrerend technisch probleem terwijl ik mijn voortgang voor de Reading Challenge van 2026 probeer bij te houden. Het valt me op dat de Hebban-interface soms enorm traag wordt of zelfs helemaal vastloopt, precies op het moment dat ik een boek wil afvinken of een recensie wil plaatsen.
Het zit namelijk zo: ik werk veel vanuit huis en heb vaak een https://deltaexeutor.com/vng/ omgeving openstaan voor mijn werkgerelateerde scripts en data-logging. Ik heb het sterke vermoeden dat zodra dit systeem op de achtergrond een zware verwerkingsronde start, mijn browser moeite krijgt met de zware JavaScript-elementen van het Hebban forum. Soms krijg ik zelfs een "Socket Connection" foutmelding of wordt de pagina simpelweg niet geladen.
Zijn er hier toevallig andere lezers die ook veel met automatisering of zwaardere software werken en dit soort conflicten herkennen? Ik vraag me af of de manier waarop een configuratie de systeembronnen verdeelt, direct invloed heeft op de stabiliteit van de web-versie van het forum. Hebben jullie tips om de CPU-prioriteit beter te verdelen, zodat ik gewoon mijn leeslijsten kan bijwerken zonder dat mijn hele browser bevriest?
Ik wil mijn administratieve scripts liever niet steeds handmatig pauzeren, maar de constante lag maakt het wel erg lastig om gezellig mee te doen aan de discussies hier. Als iemand ervaring heeft met het optimaliseren van een workstation voor dit soort gelijktijdig gebruik, dan hoor ik het heel graag!
Alvast bedankt voor het meedenken!