Terwijl het buiten rommelt en dondert, is Sanne achter haar toetsenbord gekropen om jullie een kijkje te geven in hoe haar boekige leven er op dit moment uitziet. Ze kijkt uit naar boeken die verschijnen en tipt misschien wel een aantal boeken waar jij heel blij van wordt!
Door Sanne
Genieten jullie op dit moment net zo van het seizoen als ik? Voor mijn idee was het nog maar kort geleden dat de takken kaal waren en de temperaturen laag. Nu staat alles volop in bloei en ziet het er zo groen uit buiten. Het wordt ook steeds lekkerder om buiten te lezen of in de tuin te werken met een luisterboek aan.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Na de boekpresentatie van Karin de Graaff vorig weekend, ben ik gelijk in haar nieuwste boek begonnen: De geur van appelbloesem. Het is een historische roman met twee tijdlijnen en de hoofdpersonen zijn sterke zelfredzame vrouwen. Ik ben nu ongeveer halverwege en kijk er elke keer naar uit als ik verder kan lezen. Naast dit fysieke boek luister ik momenteel een luisterboek. Toevallig gaat dat óók over een sterke vrouw en heb ik elke keer weer veel zin om erin verder te gaan. Ik heb het over Cleopatra van Saara El-Arifi. Ik heb zelf meerdere keren het land van de farao's bezocht en het blijft iets magisch hebben. Zo ook dit boek.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Sowieso las ik afgelopen week het boek uit dat Helma mij tipte voor de LEWA-maand: Brandoffer van M.W. Craven. Het is een thriller - een genre dat ik niet zo vaak lees - maar ik vond dit wel een aanrader en was dan ook blij met haar tip. Ik vond de platonische band tussen de twee hoofdpersonen mooi neergezet. En het mysterie rondom de moorden was niet zo voor de hand liggend.
Maar naast dat ik iets anders las, las ik ook feelgood. Dwaallicht van Zoe Marriot ging uit en ik schreef er een uitgebreide recensie over. Dwaallicht is een historische roman, met twee tijdlijnen en gaat over vrouwen emancipatie. Het lijkt haast een thema te zijn in de boeken die ik momenteel lees.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Sowieso viel het boek van Karin de Graaff me op, De geur van appelbloesem, zoals ik hierboven al vertelde, maar er was ook een jeugdboek dat me opviel: De eerste Alix van Anna Woltz. Op de boekpagina las ik: "eigenzinnige privédetective, een moord in een landhuis, romantiek en fonkelnieuwe oldtimers". Dat maakt mij héél nieuwsgierig! Daarnaast is Woltz ook een steengoede schrijfster van jeugdliteratuur, een boek van haar is nog nooit tegengevallen.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Er zijn een paar boeken waar ik naar uitkijk. Sowieso het nieuwste boek van Wendy Brokers, Stilte na de storm, een spicy romance, maar ook Aan alle vrouwen van Donna Ashworth, een gedichtenbundel over en voor vrouwen. Tot slot verschijnt er eind van deze maand een historische roman die zich afspeelt in het Oxford van 1920 (wederom over vrouwenemancipatie en sterke vrouwen) waar ik heel benieuwd naar ben: Hal acht van Joanna Miller. De voorkant lijkt eenvoudig met zijn blauw en beige, maar als je goed kijkt zie je ook een roeiboot. Ik denk dat dit boek weleens meer dan eenvoudig kon zijn.
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan