Eerst en vooral, ik vond het een leuke leesclub. Dank u wel Helma hiervoor. Ik vond het best wel pittige vragen. Het voelde af en toe alsof ik weer op de middelbare school een boekbespreking moest maken 😜(hahaha) En dat is echt al heel lang geleden. Hier was het boek wel veel minder saai.
Door de leesclubdiscussie, of moet ik zeggen conversatie wordt ook duidelijk dat je als lezer soms wel eens iets hebt gemist wanneer een andere lezer daar een opmerking over maakt.
Wat mijn verwachtingen betreft, deze zijn wel uitgekomen. Ik weet nog dat ik in het begin in het leesclubcafé eens deze opmerking maakte :
Na het lezen van de preview was ik vooral benieuwd naar Anna uit de proloog en daarna een hoofdstuk over Jane. Ik was benieuwd hoe die twee verhaallijnen in elkaar zouden lopen. Ik hoopte toch op wat spanning. En dan las ik de achterflap en was daar nog een interessant personage, Theodor, maar wordt er niet meer over Anna gesproken. Ik verwachtte, hoopte alsnog toch meer over haar te weten te komen.
En inderdaad, we kwamen meer over Anna te weten, de verhaallijnen liepen toch wel ietwat in elkaar en er zat ook wel wat spanning in.
Wat de vraag aan mijn medelezers betreft : Ik ben benieuwd of iedereen de vervolgdelen zal lezen. Wat mezelf betreft, ik houd het bij een eerlijke misschien, want ik het nog zoveel op mijn “wil ik lezen staan”