De laatste vraag, wat gaat het toch snel.
Ik had nog een vraag over Linda verwacht, alhoewel we het zijdelings ook over haar hebben gehad en we natuurlijk niet zo heel veel van haar weten, ze kreeg namelijk een bijrolletje. Opvallend vond ik het stukje dat Linda gezien wordt als ze staat te dansen. Hieruit blijkt dat zij af en toe haar huis en huwelijk ontvlucht, terwijl haar man denkt dat ze elders is, en misschien wel heel anders is als het beeld wat er van haar geschetst wordt.
Wat ik ook mooi vond was het stukje over de kreeft. Ann wilde hem de vrijheid geven maar hij bleef bij haar. Erg mooi.
En dan als laatste het stukje bij de ijsbaan. Dat Ann gaat schaatsen en dat ineens Julie er staat met koffie. Julie had een duistere tijd achter de rug en Ann kreeg nauwelijks contact met haar. Toch wordt door dit kleine gebaar de vriendschap gewoon weer opgepakt en niemand heeft het er naderhand meer over. Zo prachtig om te lezen hoe sterk de band tussen de vrouwen is.
Kitty bedankt voor je inzet in deze leesclub en je mooie vragen. Ik heb echt genoten van het boek en de interactie met de andere lezers. Medelezers jullie ook bedankt voor jullie waardevolle input. Op naar een volgende leesclub.