Dat moeten er inderdaad heel wat zijn, zeker als je in de encyclopedieën gaat zoeken.
Er was vroeger bv. de Medische Encyclopedie, het enige boek dat een deftig gezin in huis mocht hebben waarin je blote borsten zag (en wat waarschijnlijk het succes verklaart). Nooit gehad, trouwens, wij waren superdeftig.
Kaarten en kaartenboeken is misschien wel het grootste verlies. Daarom koop ik er tegenwoordig af en toe, opdat ze niet volledig verloren zouden gaan. Overigens zijn papieren kaarten veel beter om je te leren oriënteren dan gps. Met gps volg je alleen maar wat iemand je zegt, en je hebt geen flauw idee van waar je je eigenlijk bevindt.