
Het is zondag en we hebben bij Fabulous Feelgood de boekige vragen op zondag weer opgepakt. Vandaag is het de beurt aan Marieke.
Van dagen in de zon naar dagen in de regen. Het is even schakelen, maar heel erg vind ik het niet. Als het regent is het fijn om binnen te zitten en te lezen. Ik heb zelfs de diamond-paint spullen weer opgezocht en heb op Hemelvaartsdag de hele middag staan prutsen met de kleine steentjes met een luisterboek op. Zo gaat het uitlezen van boeken ineens weer wat vlotter. Volgens de Hebban-app loop ik achter op schema. Of ik mijn voorgenomen hoeveelheid boeken dit jaar ga halen is nog een verrassing.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Voor de verandering is dat eens niet zoveel. Meestal heb ik er wel een stuk of 8 tegelijk actief, maar dat lukt niet zo goed omdat ik overdag de tijd niet vind om te lezen. En er gingen net een paar uit en ik ben nog zoekende naar wat ik nu ga lezen (te veel keus en ik kan niet goed kiezen.)
Ik ben blij met de opdracht van Thinium: de Byzantijn van Mark H Stokmans. Een dikke pil van bijna 600 pagina’s als naluisterboek, over een pendante man die zijn levensverhaal laat optekenen. Wat een verhalenverteller is die Stokmans. Ik kan gewoon niet stoppen met luisteren.
Voor Netgalley mag ik The secret library lezen van Amanda James. Het is in het Engels en ik ben net begonnen. Maar een landhuis met een magische bibliotheek, dat wil toch iedereen?
Als LUEK boek lees ik No more secrets (NL versie) van Lucy Score. Ik vind de humor in haar boeken erg fijn. Dit boek is weer een small-town verhaal, waar een journaliste uit de grote stad een week op een biologische boerderij doorbrengt voor een verhaal. En daar loopt een lekker mannelijk exemplaar rond.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Ik las een leesclubboek uit Mijn tante Colette van de Franse auteur Valerie Perrin die ook Vers water voor de bloemen schreef. Het gaat over een vrouw die bericht krijgt dat haar tante is overleden. Alleen was haar tante drie jaar geleden al overleden. Tante Colette heeft haar een doos vol ingesproken cassettebandjes nagelaten en zo volgt het hele verhaal van haar tante. Het is een prachtig boek, vol personages en hun verhalen en verrassende wendingen. Ik heb ervan genoten. De leesclub zelf is uitermate interessant omdat de meningen uiteen lopen.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Ellie Dean en haar WOII serie rondom Peggy Reilly’s pension in Cliffhaven is toe aan deel 12. Ik heb tot nu toe alle delen gelezen en geluisterd en zag dat Wachten op jou afgelopen week is uitgekomen. Ik heb het boek al klaarstaan in de Fluister luisterboeken app. Heerlijk om weer terug te keren Cliffhaven met inmiddels vertrouwde personages.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Een van de Nederlandse schrijfsters waar ik alles van lees is Tamara Haagmans. Haar humor is zo heerlijk en haar personages levensecht. Ik volg haar ook op social media en zie daar haar reizen voorbijkomen. Ze gaat graag naar Curaçao en laat dat nu net de setting zijn van haar nieuwe roman Dushi Curaçao. Ik heb ‘m op mijn leeslijst staan!
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan