Fijn dat jij het nieuwe topic gestart bent, Sven, ik geloof dat er weinig animo voor was 😬. Ikzelf had er ook even niet zo'n zin in 🙈
Maar ik wil wel vertellen wat ik deze week allemaal lees. Ik ben gisteren begonnen in Het puttertje van Donna Tart. Verborgen geschiedenis was niet mijn boek dus ik heb er een poos tegenaan gehikt, maar ik heb nog zoveel maand over en al zoveel boeken gelezen deze maand, dat ik een flinke klepper wil oppakken en voorlopig heb ik er nog geen spijt van. Ik denk dat ik hier nog wel van ga genieten.
Vandaag las ik ook een boek uit, zo mooi dat ik 'm ook wil melden: Het geheugen van de zee van Petra Rautiainen, over een vrouw die op jonge leeftijd haar moeder verloor en huis en haard achter zich liet om ruim twintig jaar later terug te keren naar haar geboortedorp in Finland als oma op sterven ligt. Het is een literaire klimaatfictie, maar het gaat ook over rauw, valse herinneringen, jezelf voor de gek houden, (verstoorde) familiebanden, trauma en nog meer. Eigenlijk teveel, maar prachtig en in een soort verstilling geschreven.
Ik lees verder in deel twee van De Hongerspelen, ben begonnen in De trooster van Esther Gerritsen voor de categorie lees een boek dat speelt in een klooster en tenslotte De vergeten vrouwen van Kristin Hannah die ik over een dag of tien ga bespreken met een nieuw te starten boekenclub in Den Bosch. Niet helemaal mijn genre, maar ook geen straf.