Hoi mede leesfanaten,
Ik ben Ilse, ik ben 38 jaar en ik woon in Drunen.
Eindelijk had ik weer tijd en energie om me in te schrijven voor een nieuwe leesclub.
Op dit moment herstel ik namelijk nog van mijn vijfde open hartoperatie die in Maart is uitgevoerd.
Hierdoor duurde het even voor ik het lezen weer helemaal op mijn oude manier kon oppakken, maar inmiddels ben ik 10 weken verder en gaat het echt super.
De leesclubs zijn altijd zo interessant, omdat het vaak een hele gemêleerde club is en iedereen leest een boek anders en heeft daar dan ook zijn eigen ideeën bij. Dit geeft weer andere inzichten en stof tot nadenken.
Meestal ben ik van de historische romans, literaire romans en af en toe non-fictie. Maar sinds de thriller-weken zijn begonnen, heeft het bij mij weer het vuurtje voor de thrillers aangewakkerd. Ik houd wel van de psychologische thrillers, thrillers van eigen bodem vind ik lekker lezen en de thrillers van bijvoorbeeld Helen Fields en Søren Sveistrup. Van eigen bodem ben ik wel fan van de laatste twee thrillers van Michael Berg, De Mergellandmoorden, erg goede serie waarvan deel drie nog moet verschijnen. Op dit moment lees ik Elke laatste adem van Michael Robotham, een boek met een sterk verhaal tot nu toe. Het blijkt ook een serie te zijn, waarvan dit deel twee is, dus één ga ik nog lezen, maar is niet nodig om deel twee te kunnen lezen.
Maar het draait nu natuurlijk om ontvolgd, wat ook een serie blijkt te zijn, maar vast ook wel als stand alone te lezen is. Het spreekt me ten eerste aan omdat het een Nederlandse auteur is en het verhaal zich ook in Nederland afspeelt, dan komt het dichterbij, herkenbaarheid werkt voor mij wel. Wat mij nog meer aanspreekt is het onderwerp, influencers en social media, een actueel onderwerp waar we dagelijks mee worden geconfronteerd (zeker als je pubers hebt van 13 en 15). Bij het lezen van de synopsis werd ik erg enthousiast en heb ik het boek op mijn leeslijst gezet, maar meedoen aan de leesclub is dan natuurlijk nog leuker. Het boek is nog onderweg, dus ben benieuwd!