Het begon eigenlijk met de gedachte , ik wil weer terug wat ik vroeger had, maar dan beter ...want toen ik een jaar of 20 was kocht ik boeken en las 85% van de boeken niet ...3 muren volle boekenkasten vol. En dus kwam het plan om nu WEL boeken te gaan lezen....die drie muren vol boeken had ik weg moeten doen bij een verhuizing naar een kamer, en ik focusde meer op gamen in die tijd. Zo was het lezen verwaterd , maar zo rond januari 2018 besloot ik mijn hobbie opnieuw op te pakken en het gamen te minderen/stoppen. Welnu het is nu 2026 (Eind mei) En ik heb in die periode 317 boeken gelezen.
Ja, ik hield het echt bij , dat komt dus neer op 8 jaar en 5 maanden , dat zijn dus 101 maanden (zeg ik dat goed? ) 317 : 101 , laten we zeggen 8 jaar lang 3 boeken per maand .
En dat getal werd belangrijk voor mij , een streefgetal om elke maand te halen ...dus echt mezelf een doel stellen om maar niet meer zo met gamen bezig te kunnen zijn. Had ik een doel dan nodig ? ik denk het wel...want ik gamede 25 jaar lang 24/7 en dat wilde ik niet meer.
Daarmee zeggende dat het lezen een manier is om een verkeerde periode uit mijn leven weg te gummen. Zo , heeft het lezen van boeken een belangrijke plek in mijn leven ingenomen.
Allereerste boek gelezen ? Drakevleugel , ergens in mijn tienerjaren. van Weiss en Hickman...en dat heeft mijn liefde voor de fantasygenre aangewakkerd.
De poort des doods serie is daarom ook een favoriet, verder las ik Cujo en Het eerste Wet van de magie en de boeken van Robin Hobb , voor school las ik verplichte boeken en 1 ervan mocht naar eigen keuze worden gelezen en dat werd Het Oneindige verhaal van Michael Ende.
Nu weten jullie iets van mijn Lees geschiedenis en dat wilde ik met jullie delen 😃