Een dagje later dan gepland geeft Renate een kijkje in haar boekige leven. Ze laat je weten welke boeken ze nu aan het lezen is en naar welke boeken ze uitkijkt. Misschien zitten daar wel boeken tussen die je zelf ook graag zou willen lezen.
Door Renate
Wat een heerlijke week! Het lijkt wel zomer in Nederland en dan kan je zo heerlijk lang buiten lezen. Wat wil een mens nog meer?
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Ik ben net begonnen in Handboek voor de perfecte moord van Rebecca Philipson. Een boek waar ik aan begonnen ben toen ik vanochtend heerlijk aan het water zat. Ik mag meedoen met de thrillerleesclub van Ilona bij LS Uitgevers, waarin we vijf boeken in vijf dagen bespreken. Mijn leesdagen staan dus even in het teken van thrillers en weinig feelgoods.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Afgelopen week las ik dus eigenlijk alleen maar thrillers. Zo las ik Finlay Donovan maakt het af van Elle Cosimano. Een grappige thriller rond Finlay. Een gescheiden vrouw die van het een in het ander rolt en het een nog bizarder dan het andere.
Ook las ik De Exen van Leodora Darlington. Een thriller rond Natalie die probeert een gewoon huwelijk te hebben maar er komen steeds meer geheimen uit het verleden boven water waardoor ze vooral ook aan zich zelf gaat twijfelen.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Ik hou van boeken over de Tweede Wereldoorlog, dus de historische roman Ik verborg de vijand van Sara H. Olsson viel me direct op. Het klinkt als een bijzonder verhaal rond de tweeling Inger en Ingvar, die in contact komen met een Duitse soldaat met alle gevolgen van dien. Het lijkt mij een mooi boek dat ik zeker ga lezen.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Dat is De verborgen rozentuin van Jet Nijland. Nu moet ik het eerste deel in de trilogie nog steeds lezen, dus waarschijnlijk ga ik ze gewoon achter elkaar lezen. Andere boeken die ik van Jet las heb ik met plezier gelezen, dus in deze heb ik gewoon heel veel zin.
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan