4a De setting ademt een klassieke Britse plattelandssfeer met de dorpse perikelen. Vind je dat Philippa Perry de sfeer en setting van het dorpse leven waarin de gebeurtenissen plaatsvinden geloofwaardig heeft beschreven?
Ja, ik zie het zo voor me hoe het gaat met de kunst/ schilder club. De onderlinge relaties, commentaar. De horeca. De kliffen, de toeristen die steeds de weg vragen. De hulppastorie. De tekening/kaart voor in het boek vind ik leuk en fijn voor inzicht van dorp, waar wat ligt.
4.b. Vind je dat de beslotenheid van het dorp waarbij iedereen elkaar kent bijdraagt aan het 'whodunit'-gevoel? Graag met toelichting waarom je dat vindt.
Ja, dat maakt t sfeervoller, anders dan in een stad, niet anoniem. Past bij cosy crime. Kleine groep potentiële verdachten.
4.c Voegde de Seven Sisters kliffen een extra dreiging/spanning aan het verhaal of vond je het misschien door bijvoorbeeld de reactie van Pat op de toeristen eerder (onderhuidse) humor aan het verhaal toevoegen? Licht je antwoord toe.
Beetje spanning, risico dat Pat zelf van kliffen wordt geduwd, dreiging van de kliffen. En setting, zelfmoord is een reële optie bij dit soort kliffen. Dat kwam in beeld door stukje waarbij Pat man helpt met suïcidale klachten, de hulppastorie. Humor zeker ook! Pat als bewaakster van de kliffen, die toeristen, zowel om te lachen als ook vals alarm qua dreiging … beetje van beiden.