Vraag 5a. De band tussen Lucien Folter en Robert Hunter vind ik best treffend neergezet. Allebei zijn ze bijna ‘beperkend slim’ (als ik het zo even mag omschrijven), waardoor ze soms ook niet altijd heel emotioneel met mensen kunnen connecten. Ze hebben dus wel een band, maar meer op intelligent vlak als op emotioneel vlak. Lucien zal het misschien lastig hebben gevonden, of juist een extra uitdaging, om zo’n ’jonge jongen’ op zijn kamer te krijgen die op intelligent vlak eigenlijk zijn gelijke wel is. Dat is goed over gekomen, wat mij betreft. Hoewel daar nu natuurlijk niets meer van over is. Wraak was nog de enige ‘band’.
Vraag 5b. Ik vind het altijd leuk om over Tracey te lezen. Ik wil zo graag dat Hunter zich op dat vlak wat meer openstelt ;-). Ik had nog wel wat meer ontwikkelingen tussen hen willen lezen. Het blijft nu altijd zo hetzelfde: ze spreken af en Hunter wordt gebeld…. Kun je de klok op gelijk zetten. Daar mag Carter wel wat verrassender in zijn wat mij betreft ;-).
Ik vond er wel veel FBI bij-personages in zitten, dat had van mij niet per se nodig geweest. Kreeg ze ook niet echt goed op het vizier, bleef voor mij een beetje vaag.
Vraag 5c. Ben ik ook benieuwd naar. Carter is vaak wel van de herhalingen in zijn boeken, zodat het ook opzichzelfstaand gelezen kan worden, maar of dat dit keer voldoende was?